نرخ بیکاری در روستاها به ۵٫۹ درصد کاهش یافت
نرخ بیکاری در روستاها به ۵٫۹ درصد کاهش یافت

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: نرخ بیکاری در روستاهای کشور با ۱.۷ درصد در مقایسه با دولت قبل به ۵.۹ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سید امیرحسین مدنی امروز (شنبه) همزمان با روز روستا و عشایر در نمایشگاه روستا آباد اظهار داشت:  ۲هزار طرح اقتصادی روستایی و عشایری همزمان با روز روستا و عشایر در روستاها با ارزشی حدود ١ همت از امروز به بهره برداری میرسد.

وی افزود: این طرح ها در بخش های مختلف روستایی و عشایری در سط خرد، متوسط و بزرگ و مشاغل خانگی است .

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: نرخ بیکاری در روستاهای کشور  با ۱٫۷ درصد در مقایسه با دولت قبل به ۵٫۹ درصد رسیده است.

وی دامه داد: در دو سال گذشته  دولت سیزدهم در مجموع ۳۴هزار طرح عمرانی و زیربنایی روستایی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

مدنی تصریح کرد: ١۶٧ هزار واحد مسکونی با ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات، آسفالت چهار کیلومتر راه روستایی و تامین آب شرب در بیش از سه هزار  روستا از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  گفت: از دیگر اقدامات دولت  بهره برداری از هفت هزار کلاس جدید، ایجاد ٧ ایستگاه مخابراتی و بهره برداری از ۶ هزار طرح هادی و احیا ٢ هزار قنات است.

یک میلیون نفر از نمایشگاه روستا آباد بازدید کردند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: نمایشگاه روستا آباد از روز ١٢ مهر ماه با حضور هزار و ٢ غرفه کار خود را آغاز کرده که تا یک هفته ادامه دارد.

وی بیان‌داشت: بازدیدکنندگان این نمایشگاه با فرهنگ‌ها و اقوام مختلف آشنا شدند و می توانند از محصولات تولید روستائیان و عشایر سراسر کشور بهره گیرند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]