۱۴۰ هزار شغل جدید در بخش کشاورزی ایجاد شد
۱۴۰ هزار شغل جدید در بخش کشاورزی ایجاد شد

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایر در سه سال اخیر برای ۹۰ هزار طرح حدود ۷ هزار میلیارد تومان پرداخت و ۱۴۰ هزار اشتغال در بخش کشاورزی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مهدی خالدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از نمایشگاه روستا آباد اظهار داشت: سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی کشور ۱۵ درصد و اشتغالزایی بالایی دارد اما سرمایه‌گذاری در این بخش ۳ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در کشور است.

وی افزود: در دنیا بخش کشاورزی به عنوان کالای عمومی و امنیتی در نظر گرفته می‌شود اما در ایران با توجه به سیاست سرکوب قیمت‌ها و سود کمتری که برای کشاورزان وجود دارد انگیزه برای سرمایه گذاری در آن کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کاهش سهم کشاورزی باعث جایگزین شدن سایر مشاغل شده است به طوری که در کشورهای توسعه یافته نیز میزان اشتغال بخش کشاورزی پایین‌تر از سایر بخش‌ها است.

خالدی با بیان اینکه برای توسعه پایدار در بخش کشاورزی باید کسب و کاری هایی که کشاورزی را به دنبال خود می‌کشاند، توسعه دهیم گفت: در کشور ما سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی ۱۵ درصد است اما در در نظر گرفتن صنایع مرتبط با آن بیش از ۳۵ درصد است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: میزان اشتغال مستقیم بخش کشاورزی در روستاهای کشور بیش از ۴۵ درصد است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایر برای ۹۰ هزار طرح حدود ۷ هزار میلیارد تومان پرداخت و ۱۴۰ هزار اشتغال در بخش کشاورزی ایجاد شد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]