مالیات میلیاردی برای طلافروشان / اعتراض پایان یافت؟
مالیات میلیاردی برای طلافروشان / اعتراض پایان یافت؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا تهران اظهار داشت که ادعاهایی درباره میانگین مالیات پرداختی توسط طلافروشان، که به مبلغ ۹.۶ میلیون تومان اشاره شده بود، صحت ندارد و کذب محض است. او افزود که مالیات پرداختی توسط طلافروشان در بازه‌ی ۱۵ میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان قرار دارد.

نادر بذرافشان، در مورد اعتراضات صنف طلا و جواهر توضیح داد و به انتشار اخبار و اطلاعات غلط درباره این اعتراضات پاسخ داد. او اظهار کرد: برخی ادعا می‌کنند که به دلیل کاهش قیمت طلا، طلافروشان تمایلی به فروش طلاهای خود ندارند. همچنین، برخی دیگر ادعا می‌کنند که طلافروشان مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند و میانگین مالیات پرداختی آنها ۹.۶ میلیون تومان است. اما این اطلاعات هیچ گونه صحتی ندارند و ارقام اشاره شده درباره مالیات‌ها تخمینی است.

او افزود: میزان مالیات پرداختی صنف طلا فروشان رقمی از۱۵ میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان است.به این معنا که با توجه به سطح فعالیت طلا فروشان این مالیات به طور میانگین حداقل ۱۵ میلیون تومان است و در مورد برخی فعالان این صنعت شامل چندین میلیارد تومان می شود.

اعتراض طلا فروشان به چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا تهران درباره اعتراض های شکل گرفته در این صنف گفت: دی ماه سال گذشته و به دنبال اجرایی شدن سامانه جامع تجارت اعتراض هایی در زمینه ابهامات موجود در این سامانه شکل گرفت. همکاران من در همان زمان پرسش ها و سوالاتی درباره نحوه کاکرد این سامانه داشتند و خواستار برخی اصلاحات در این سامانه بودند.

او با بیان اینکه دی ماه پارسال قرار شد که پس از یک دوره سه ماهه چالش های موجود برطرف و به ابهامات پاسخ داده شود افزود: درآن دوره نشست های مختلفی با مسولان ذیربط برگزار و طی نامه نگاری های زیادی که انجام شد، مسایلی از قبیل ثبت سرمایه و ثبت آنی معاملات و شرایط خاصی که صنعت طلا و جواهر با سایر صنایع دارد مطرح شد اما با وجود ابهامات و پرسش هایی که در زمینه کارکرد این سامانه وجود داشت پاسخ مناسبی دریافت نشد.

بذر افشان ادامه داد: پس از پایان تعطیلات نوروز وزارت صنعت نامه ای به تمام اتحادیه ها در تمام استان ها ارسال کرد و از پایان مهلت سه ماهه و الزامی شدن ثبت سرمایه و معاملات در این سامانه خبر داد. اما نکته اینجاست که در سه ماه گذشته همکاران من در صنف طلا وجواهر هیچ واکنشی برای پاسخ به ابهامات و اطلاع رسانی در این باره دریافت نکردند و همین موضوع بار دیگر منجر به اعتراض همکاران من در تهران و برخی شهر های دیگر شد.

تعطیلی را تایید نمی کنیم

بذرافشان افزود: البته ما تعطیل شدن واحد های صنفی را تایید نمی کنیم و از همکاران خود می خواهم نسبت به بازگشایی واحدهایشان اقدام و در کمال آرامش حقوق صنفی خود پیگیری کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان وسازندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اما مسولان هم باید در نظر داشته باشند که ابهام های موجود در سامانه جامع تجارت برطرف نشده و به همین دلیل باید یک تغییر رویکرد در نحوه اطلاع رسانی آنها انجام شود. ضمن اینکه ما آمادگی داریم با مدارک و ادله های قانونی در نشست های مشترک شرکت کنیم.

به گفته او متاسفانه در زمان اجرای سامانه، به جای اینکه بستر های لازم برای کاهش مشکلات مردم و صنف طلا فروشان فراهم شود تصمیم های عجولانه ای گرفته شد.

منبع:

همشهری

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]