خبر مهم از قیمت بیت کوین| زمان درخشش فرا رسید؟
خبر مهم از قیمت بیت کوین| زمان درخشش فرا رسید؟

روز گذشته قیمت بیت کوین کاهشی شد اما همچنان تحلیلگران اعتقاد دارند که این ارز دیجیتال به مدار صعود برگردد.

بیت کوین را می توان مهم ترین ارز دیجیتال نام برد که فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده است.

 پنج‌شنبه ۶ ژوئن، بیت کوین (BTC) در عبور از مرز ۷۲ هزار دلار ناموفق عمل کرد و به کانال ۷۰ هزار دلار برگشت. با این حال، داده‌های بازار، حاکی از بهبود قیمت بیت کوین و بازگشت آن به محدوده ۷۱،۲۳۰ دلار هستند.

علی‌رغم نزول اخیر، تحلیلگران منتظر یک بریک‌آوت قریب‌الوقوع و ثبت یک رکورد تاریخی جدید برای بیت کوین هستند؛ زیرا شرایط کلان در حال حاضر به نفع دارایی‌های پرریسک است.
طبق گزارش‌ها، بانک‌های مرکزی کشورهای دارای اقتصاد توسعه‌یافته سیاست‌های پولی خود را تسهیل کرده‌اند، به‌طوری‌که بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی دانمارک هر دو نرخ‌های بهره خود را ۰٫۲۵ درصد کاهش داده‌اند. بانک مرکزی کانادا نیز اوایل هفته گذشته نرخ بهره را کاهش داد و همتای سوئیسی آن هم در ماه مارس اقدام به کاهش نرخ بهره کرده بود.

حال، سوال اصلی این است که آیا فدرال رزرو ایالات متحده نیز ممکن است به روند کاهش نرخ بهره بپیوندد یا خیر. در حالی که برخی از اعضای این بانک گفته‌اند که هر گونه تسهیل پولی به سال ۲۰۲۵ موکول خواهد شد، داده‌های اخیر نشان‌دهنده رشد اقتصادی و کاهش تورم هستند. در همین راستا، گزارش اشتغال دولت در ماه می امروز ارائه خواهد شد و وضعیت مطلوب آن می‌تواند احتمال کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره را افزایش دهد.
از طرفی، داده‌های مربوط به تورم نیز در اواخر این ماه منتشر خواهد شد. تحلیلگران انتظار دارند که این آمار به عنوان محرکی برای بیت کوین، جهت ثبت یک رکورد جدید عمل کند. جفری کندریک، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال و فارکس شرکت استاندارد چارترد، با انتشار گزارشی در روز پنج‌شنبه، هدف قیمتی ۱۵۰ هزار دلاری برای بیت کوین تا پایان سال را تکرار و به احتمال رکوردشکنی این ارز دیجیتال در چند روز آینده اشاره کرد.

منبع:

رمز ارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]