جواهرات عجیبی از جنس دندان | این چندش ها قیمتی هستند!
جواهرات عجیبی از جنس دندان | این چندش ها قیمتی هستند!

در زمینه طراحی جواهرات، مرزهای خلاقیت و ابتکار گاهی بسیار باریک است و برخی ایده‌ ها می‌ توانند به نظر برخی افراد چندش‌ آور یا عجیب بیایند. در گزارش زیر به بررسی این جواهرات پرداخته ایم.

طلا و جواهر شما را یاد چه چیزی می اندازد؟ طبیعتا جواهرات در وهله اول بسیار چشم نواز طراحی می شوند و در وهله بعدی بُعد باارزش بودن شان است که برای مخاطب جذاب است. طلا فلز بسیار گرانبهایی است و در سراسر جهان طرفدار دارد. اما طراحی طلا و جواهرات در همه جای دنیا به یک شکل نیست و با توجه به فرنگ و تمدن، نمادهای با ارزش در هر کشور و همچنین هنرهای خاص و ویژه در هر کشور، جواهرات و مصنوعات طلا به مدل های مختلفی ساخته و پرداخته می شود.

در زمینه طراحی جواهرات، مرزهای خلاقیت و ابتکار گاهی بسیار باریک است و برخی ایده‌ ها می‌ توانند به نظر برخی افراد چندش‌ آور یا عجیب بیایند. اما هنرمندان و طراحان در این حوزه معمولاً به دنبال خلق قطعاتی منحصر به‌ فرد و جذاب هستند که ممکن است به تصویری متفاوت و غیرمعمول از زیبایی و استفاده از مواد طبیعی و مصنوعی بپردازند. طراحی‌ هایی که احساسات و واکنش‌ های متنوع را در افراد ایجاد می‌ کنند.

به همین بهانه گسترش نیوز در این گزارش به بررسی و معرفی انواع طلا و جواهر عجیب در دنیا پرداخته است که در ادامه مطلب می خوانیم.

ساخته های عجیب با فلز طلا

در دنیایی که همواره اطرافمان چیزهای عجیب و غریبی وجود دارد، ساخت اشیا با استفاده از طلا جزو جالب‌ ترین آثار است. طلا به دلیل کمیاب بودن و ارزش بالای آن، باعث شده که بسیاری از طراحان به خلق اشیا جذاب و متفاوت از جنس طلا بپردازند. این اشیا قیمتی، نمادی از ثروت و تجمل هستند.

درخت کریسمس، موشک، قرص و حتی یک دستشویی هم از جنس طلا ساخته شده است. سازه هایی که قطعا جنبه تجملاتی دارد و کاربرد دیگری ندارد.

طراحی جواهرات با المانی از حیوانات

طراحان جواهر به نمادها علاقمند هستند، چون نمادگرایی تنها راهی است که می‌ توانند از طریق آن نقوشی از طلا را به وجود آورند که معنا و ارزشی را منتقل کند. از قدیم، حیوانات همواره محبوبیت بالایی داشته‌اند و به همین دلیل، افراد به دنبال هماهنگ کردن آنچه که می‌ پوشند با عناصر حیوانی هستند. آنها باور دارند که این کار علاوه بر زیبایی، شانس و خوش‌ شانسی را نیز به همراه می‌ آورد.

بر اساس باورها و سنت‌ های مختلف فرهنگی، برخی حیوانات به عنوان نمادهای خاص شناخته می‌ شوند. به طور مثال، سنجاب به عنوان نمادی از پرخاشگری و انرژی، یا طاووس به عنوان نمادی از زیبایی و فروتنی شناخته می‌شود. طراحان جواهر با استفاده از این نمادها، امکان خلق قطعاتی را دارند که همزمان به زیبایی وجودی حیوانات پرداخته و به آنها احترام می‌گذارند. با این وجود برخی از طراحان به طراحی جواهرات با نماد حیوانات اما در قالبی عجیب علاقه دارند.

از طراحی جواهرات با المان حیوان صحبت کردیم اما در کمال ناباوری جواهراتی وجود دارد که از جنس خود حیوان است! در تصویر زیر یک نمونه گردنبند با سر موش تاکسیدرمی شده را می توانید ببینید.

طراحی جواهرات با قسمتی از مو و دندان

افتادن اولین دندان شیری یا چیدن یک قسمت از مو! شاید باورتان نشود اما طراحان به این جواهرات هم فکر کردند! جواهراتی از جنس دندان طبیعی یا قسمتی از موی انسان عجیب است و طراحان به آن نه نگفته اند.

در تصویر زیر جواهراتی از جنس موی طبیعی انسان را می توانید ببینید.

جواهراتی که از علائق یک طیف خاصی از افراد است

همان طور که می دانید باربی در سراسر جهان محبوبیت دارد و انواع و اقسام آن را طراحی کرده اند. باربی در جواهرات هم رسوخ کرده است و برخی از طراحان با سوء استفاده از محبوبیت باربی به طراحی جواهراتی از آن پرداخته اند. در تصویر زیر یک نمونه از آن را ببینید.

کلام پایانی

استفاده از جواهرات خاص طرفداران عمومی ندارد و اغلب افراد خاصی به این سبک ها علاقه پیدا می کنند. از طرفی این سبک جواهرات را نمی توان در همه مکان ها استفاده کرد و بنابراین این قبیل طراحی ها را بیشتر برای فشن شوهای خاصی استفاده می کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]