رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در شهرری
رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در شهرری

مدیر اداره برق شهرستان ری با اشاره به رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در شهرری نسبت به سال گذشته، گفت: امسال هیچ برنامه‌ای برای خاموشی در شهرستان ری نداریم و قطعی‌ها به دلیل حوادث ناشی از مصرف بالای برق به خصوص در ساعات پیک بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مجید خانی مدیر اداره برق شهرستان ری در رابطه با قطعی‌های موقت برق در برخی محلات شهرستان ری طی روزهای گذشته ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اوج گرما هستیم و به تبع مصرف برق نیز به اوج خود رسیده که گاهی به دلیل مصرف بالا، مشکلات و حوادثی پیش می‌آید که پس از اعلام به اداره برق، توسط همکارانمان رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه کولر گازی ۵ برابر کولر آبی برق مصرف می‌کند، گفت: وقتی کولرهای گازی در ساعات پیک، باهم وارد مدار می‌شوند مصرف بالا می‌رود و در بعضی از نقاط شهرری مصرف برق نسبت به سال گذشته  ۲۰ درصد رشد داشته است. 

 مدیر اداره برق شهرستان ری تصریح کرد: امسال هیچ برنامه‌ای برای خاموشی در شهرستان ری نداریم و قطعی‌ها به دلیل حوادث ناشی از مصرف بالای برق به خصوص در ساعات پیک بوده است. 

خانی با اشاره به اینکه امسال در ۱۱ سال اخیر گرمای هوا بی نظیر است، افزود: شبکه‌های سیمی را تبدیل به کابل خودنگهدار می‌کنیم که پایداری بیشتر خواهد شد، همچنین تعداد زیادی از ترانس‌ها را تقویت و کلیدها را تعویض کردیم البته در بعضی نقاط مشکلات موضعی وجود دارد که در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از لوازم پرمصرف در ساعات پیک استفاده نکنند و در استفاده کولرگازی صرفه جویی کنند تا از پیک مصرف عبور کنیم، بیان کرد: درخصوص لوازم آسیب دیده، اگر شبکه مقصر باشد پس از پیگیری‌ها، برخی موارد توسط اداره برق و یا بیمه‌های تکمیلی پرداخت می‌شود.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]