کاهش تورم آمریکا  |  قیمت طلا ارزان شد!
کاهش تورم آمریکا  |  قیمت طلا ارزان شد!

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۲۶۵۸ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از انتشار گزارش اقتصادی آمریکا در مورد تورم کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم طی سه روز گذشته رسیده است. تورم در آمریکا در ماه سپتامبر در جهت هدف بانک مرکزی این کشور پیش می‌رود. ارزش دلار هم ۰.۵۰ درصد کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۲۶۵۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم‌ با یک کاهش ۰.۹۹ درصدی به ۲۶۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

دفتر تحقیقات اقتصادی آمریکا اعلام کرد شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولیست بیش از پیش به هدف ۲ درصد بانک مرکزی نزدیک می‌شود. در این بین، تورم هسته در آمریکا ۰.۱۰ درصد نسبت به ماه ژوئیه افزایش داشته است.

به دنبال انتشار این اطلاعات، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا تا ۳.۷۴۹ کاهش یافت و به دنبال آن ارزش دلار هم ۰.۱۶ پایین آمده و به ۱۰۰.۴۱ رسید.

بدین ترتیب احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در اجلاس ماه نوامبر بانک مرکزی آمریکا هم افزایش یافته است.

 با توجه به عکس العمل بازار طلا، انتظار می‌رفت قیمت طلا به یک رکورد جدید دیگر برسد، اما در عوض تا کمتر از ۲۶۵۴ دلار کاهش یافت.

به علاوه، درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان تشدید شده است که می‌تواند تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش دهد. مقامات رژیم صهیونیستی امیدوارند مجبور به حمله زمینی به لبنان نشوند اما این احتمال را رد نمی‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره و با ۱.۶۲ درصد کاهش به ۳۱ دلار و ۸۲ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی ۱۰۰۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا یکی از مهم‌ترین عوامل در بازارهای مالی و اقتصادی جهان است. قیمت طلا معمولاً به دلیل ویژگی‌هایی از جمله پایداری، فراوانی و ارزش ذاتی، به عنوان یک وسیله ذخیره ارزش برجسته محسوب می‌شود. قیمت طلا به طور معمول بر اساس عوامل مختلفی از جمله عرضه و تقاضا، شرایط اقتصادی جهانی، نرخ ارز و نقدشوندگی ارز‌های مختلف شکل می‌گیرد. همچنین، شاخص‌هایی مانند تورم و اغتشاشات سیاسی نیز تأثیر گذار بر قیمت طلا می‌باشند. به عنوان مثال، در زمان‌های ناتوانی اقتصادی و نوسانات بزرگ، اغلب سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان یک پناهگاه خود در برابر عدم پایداری اقتصادی روی می‌آورند که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قیمت طلا در بازار شود. در نتیجه، قیمت طلا به عنوان یکی از دینامیک‌های مهم در فعالیت‌های مالی و اقتصادی جهانی محسوب می‌شود.


منبع:

تسنیم



کدخبر:
۳۳۵۹۰۱

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]