به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خسرو دانشجو یادآور شد: در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به شهر نیشابور به عنوان دومین شهر استان خراسان‌رضوی با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت فعلی موافقت شد. در این مصوبه ملاحظات زیست‌محیطی و تامین آب مورد تاکید ویژه قرار گرفت. وی افزود: […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خسرو دانشجو یادآور شد: در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به شهر نیشابور به عنوان دومین شهر استان خراسان‌رضوی با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت فعلی موافقت شد. در این مصوبه ملاحظات زیست‌محیطی و تامین آب مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد پس از تهیه طرح تفصیلی نیشابور، مجدد در شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع الحاق زمین به دلیل اهمیت تاریخی و سرزمینی  این منطقه بررسی شود.

وی از موافقت اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق دو شهرک مسکونی به استان مازندران خبر داد و گفت: مکان‌یابی شهرک “کرفون” در بابلسر و شهرک “گلوگاه” در شهرستان گلوگاه به تصویب رسید  برای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان “این مصوبه با رعایت ملاحظات حفظ حریم‌های صنعتی و زیست‌محیطی بوده است” اضفاه کرد: مقرر است طرح تفصیلی این دو شهرک نیز بعد از تهیه توسط مشاور مجدد در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوب شود و به اجرا برسد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در نشست شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و طرح ۲۷ نقطه ساحلی، سکونت‌پذیری این مناطق و شهرهای جدید را مطرح و اظهار کرد: عدالت استفاده از اقتصاد دریا، بالابردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود.در طرح هم‌پیوندی، استان‌های فاقد ساحل نیز از اقتصاد دریا بهره‌مند می‌شوند.

بذرپاش با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کاهش تورم و رشد تولید، فراهم‌سازی مسکن را با کنترل قیمت  و تولید و عرضه‌ی بیشتر ضروری دانست و بر کاهش تورم مسکن که کاهش تورم عمومی کشور را در پی دارد، تأکید کرد.

وی بیان کرد: تأمین زمین به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و با مصالح ساختمانی، نیروی انسانی اعم از کارگر و طراح و… داخلی مرتبط است که تولید مسکن، رشد قابل توجهی نصیب کشور می‌کند و اثرات اجتماعی و رضایت مردمی را نیز در پی دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]