جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 23984
  • 08 سپتامبر 2023 - 20:19
  • 149 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش‌بینی مثبت اقتصاددان‌ها از رمزارزها

پیش‌بینی مثبت اقتصاددان‌ها از رمزارزها
پیش‌بینی مثبت اقتصاددان‌ها از رمزارزها

به گزارش اکوایران، اقتصاددان‌های «بانک فدرال رزرو شیکاگو»، تورم پایین و اقتصاد مقاوم را برای ایالات متحده پیش‌بینی کرده‌اند؛ اظهارنظری که می‌تواند یک سناریوی مثبت برای سرمایه‌های دارای ریسک مانند رمزارزها باشد.

به عقیده این کارشناسان، بانک مرکزی آمریکا به اندازه‌ کافی نرخ بهره را افزایش داده که تورم این کشور بدون آغاز رکود اقتصادی، به ۲ درصد کاهش پیدا کند. همچنین ادامه افزایش نرخ بهره باعث کاهش تولید و در نتیجه تأثیر منفی بر اقتصاد می‌شود؛ عاملی که باعث تلاطم شدید بازار رمزارزها در سال گذشته میلادی شد.

به نوشته سایت «کوین‌دسک»، در حال حاضر ترکیب تورم رو به کاهش و اقتصاد مقاوم آمریکا، شرایط ایده‌آلی را برای سرمایه‌گذاری‌های دارای ریسک مانند رمزارزها ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، نگرانی‌ها درباره افزایش دوباره «شاخص قیمت مصرف‌کننده» در آمریکا و سیر صعودی تورم در این کشور وجود دارد. این شاخص طی ۱۲ ماه گذشته از ۹ به ۳ درصد کاهش پیدا کرده است و اکنون این نگرانی وجود دارد که با افزایش قیمت نفت و مواد غذایی، شاخص قیمت مصرف‌کننده بار دیگر روند صعودی به خود بگیرد؛ اتفاقی که می‌تواند به تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر نگه داشتن نرخ بهره بالا برای مدتی طولانی‌تر منجر شود.

به نوشته سایت «اینوستینگ»، بیت‎‌کوین طی امروز جمعه (۱۷ شهریور) و تا حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، ۲۵ هزار دلار و ۸۳۸ سنت معامله می‌شود. همچنین قیمت این رمزارز طی امروز از ۲۵ هزار دلار و ۷۰۱ سنت تا ۲۶ هزار دلار و ۴۱۵ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود ۱۲۴ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۱۴ میلیارد دلار بوده و قیمت این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، ۰٫۷۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین اتریوم طی امروز تا حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، ۱۶۲۶ دلار معامله می‌شود. قیمت این رمزارز طی امروز از ۱۶۱۸ دلار و ۳۹ سنت تا ۱۶۵۷ دلار و ۵۳ سنت نوسان داشته است. قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته، ۰٫۰۹ درصد کاهش یافته است. حجم معاملات این رمزارز طی ۲۴ ساعت اخیر ۵ میلیارد و ۸۱ میلیون دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته گذشته ۱٫۱۷ درصد افت کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد 10 مه 2024

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد

اکوایران: در رکود هفتگی بازار ارز و طلا سکه امامی رکورددار رشد هفتگی و سکه یک گرمی پرچمدار سقوط شد.

10 مه 2024

رمزارزها بازار طلا را کنترل می‌کنند؟

طلا به وضعیت اقتصاد جهان وابسته است. بسیاری از دولت ها پشتوانه پولی خود را براساس فلزات گرانبها قرار می دهند. اخیرا با رشد نرخ جهانی طلا، بازار کریپتو و بیت کوین شروع به افزایش کرد. یکی از ابزارهایی که آمریکا از آن استفاده می کند که سرمایه گذاران به طلا روی نیاورند، بازار کریپتو […]

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.