با دشمنان بیت کوین آشنا شوید
با دشمنان بیت کوین آشنا شوید

پیتر تیل، یکی از بنیان‌گذاران پی‌پال و سرمایه‌گذار حوزه فناوری، نظر خود را در مورد موانع بر سر راه رشد و موفقیت بیت کوین بیان کرد.

او در اظهارات خود، اصطلاح «پیر‌سالاری مالی» را برای توصیف چهره‌های مالی سنتی که در برابر پذیرش ارزهای دیجیتال مقاومت می‌کنند، ابداع کرد. در همین راستا، وی از وارن بافت، جیمی دیمون و لری فینک به عنوان افرادی که در برابر اینگونه تغییرات مقاومت می‌کنند، یاد کرد.

او معتقد است که بیزاری موسسات مالی بزرگ از بیت کوین به دلیل اختلال احتمالی است که بیت کوین می‌تواند در سیستم آنها ایجاد کند و اجتناب آنها از بیت کوین را یک تصمیم سیاسی توصیف می‌کند.

تیل از معیارهای ESG (محیط زیست، جامعه، حاکمیت) انتقاد می‌کند و آن را پوششی برای تضعیف بیت کوین می‌داند. او بیت کوین را یک جنبش انقلابی می‌داند که هنجارهای ثابت را به چالش می‌کشد. تیل بیت کوین را به عنوان یک ابزار مالی و یک بازیگر مهم در مبارزه سیاسی علیه برخی عناصر سرکوبگر نهادهای مالی مدرن توصیف می‌کند.

علی‌رغم حمایت تیل از بیت کوین، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر او به نام Founders Fund، خروجی سودآوری از موقعیت‌های ارزهای دیجیتال خود انجام داد که ظاهراً با حمایت‌های او در تضاد بود.

این صندوق پس از ورود به بازار زمانی که بیت کوین کمتر از ۱۰۰۰ دلار ارزش داشت، اکنون کمترین میزان مواجهه با ارزهای دیجیتال را دارد. این روایت تصویری پیچیده و تا حدی متناقض از موضع تیل را در قبال ارزهای دیجیتال ترسیم می‌کند.

از یک طرف، او مدافع سرسخت پتانسیل انقلابی بیت کوین است و از طرفی، او بر صندوقی نظارت می‌کند که ظاهراً تصمیم گرفته است تا از نوسانات و ریسک بازار ارزهای دیجیتال فعلی چشم‌پوشی کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]