هجدهم مهرماه سالروز تاسیس این شرکت بود و به همین بهانه نشست خبری با حضور مدیر عامل و اصحاب رسانه و  با رویکرد شفافیت‌سازی بیشتر از عملکرد بازار سرمایه برگزار شد.حجت‌الله فرهنگیان، مدیرعامل رایان هم‌افزا در نشست خبری هجدهمین سالگرد تاسیس این شرکت، عنوان کرد؛ قصه به وجود آمدن رایان هم‌افزا رایان هم‌افزا از سال […]

 هجدهم مهرماه سالروز تاسیس این شرکت بود و به همین بهانه نشست خبری با حضور مدیر عامل و اصحاب رسانه و  با رویکرد شفافیت‌سازی بیشتر از عملکرد بازار سرمایه برگزار شد.حجت‌الله فرهنگیان، مدیرعامل رایان هم‌افزا در نشست خبری هجدهمین سالگرد تاسیس این شرکت، عنوان کرد؛

قصه به وجود آمدن رایان هم‌افزا

رایان هم‌افزا از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۹۹ با پذیرش در فرابورس ایران وارد دوران جدیدی از ماموریت خود شد. امروز نیز مانند گذشته به‌منظور توسعه فناوری اطلاعات و دسترسی همگون به اطلاعات در بازار سرمایه، با تلاش بسیار در حال طراحی و بهره‌برداری از بسترهای خلاقانه، بی‌بدیل‌ و متنوعی برای فعالان بازار سرمایه هستیم که برخی از آنها را در همین جلسه معرفی خواهیم کرد.

همچنین جا دارد قدردان تمامی سهام‌داران حقیقی و حقوقی باشیم که در این بیش از سه سال سهامی عام شدن، کنار ما ایستادند و از هرگونه کمک به ما دریغ نکردند؛ جایگاه و اینکه امروز «رافزا» یکی از بازیگران کلیدی بخش تکنولوژی و فناورانه در بازارهای مالی به شمار می‌‎رود، سهمِ بازار به همراه کارنامه موفق مالی چه از منظر سودآوری و چه عملکردی، خود به روشنی گویای ظرفیت‌های کم‌نظیر این سهم بورسی است.

رایان‌هم‌افزا همواره در یک اتاق شیشه‌ای قابل رصد است؛ چه برای سهام‌داران خرد و چه برای سهام‌داران عمده.

۱۸ سالگی رافزا

رایان هم‌افزا با ترکیب سهام‌دارای ۳۲ درصد تامین سرمایه سپهر، ۲۶ درصد تامین سرمایه نوین، ۱۴ درصد شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا، ۳ درصد گروه توسعه مالی مهرآیندگان و ۲۵ درصد سایر سهام‌داران، به طور مستقیم بیش از ۲۰۰ نیروی انسانی در اختیار دارد که همانطور که در جریان قرار دارید، حفظ و نگه‌داشت نیروی انسانی در این حوزه مهمترین چالش بخش فنآوری اطلاعات محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه مهمترین سرمایه شرکت‌های «های تک» و دانش‌بنیان نیروی انسانی تحت اختیار آنها محسوب می‌شود. باید اشاره کنم که در حال حاضر بیش از ۶ میلیون کاربر و سرمایه‌گذار برخط از خدمات رایان‌هم‌افزا بهره می‌برند و این شرکت  میزبانی عملیات بیش از۲ میلیون معامله‌گر برخط را بر عهده دارد. همچنین قابلیت اتصال همزمان بیش از ۲۰۰ هزار نفر به سامانه معاملات بر خط رایان‌هم‌افزا مهیا است.

در خصوص سهم و جایگاه رایان هم‌افزا در فنآوری اطلاعات بازار سرمایه باید عرض کنم که در حال حاضر ۶۲ درصد از کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار، ۷۲ درصد از کارگزاری‌های بورس کالای ایران، ۶۲ درصد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ۴۱ درصد از شرکت‌های سبدگردانی مشتری ما هستند و این درصدها به خوبی نشان از جایگاه این شرکت در صنعت خود و بازار سرمایه دارد.

رایان هم‌افزا خالق اولین‌ها

با مروری بر تاریخ رایان هم‌افزا به خوبی روشن می‌شود که این شرکت همواره خالق اولین‌ها در بازار سرمایه ایران بوده است و هر سال دستکم یک محصول جدید را به بازار معرفی کرده است؛ از این جمله می‌توان به ارائه اولین راهکار جامع رایان‌هم‌افزا برای مدیریت کارگزاری در سال ۱۳۸۴،  ارائه اولین راهکار جامع رایان‌هم‌افزا برای بورس کالا در سال ۱۳۸۷، ارائه راهکار جامع رایان‌هم‌افزا برای آتی‌کالا در سال ۱۳۹۰، ایجاد مرکز داده اختصاصی و ارائه راهکار جامع رایان‌هم‌افزا برای مدیریت سبدگردانی در سال ۱۳۹۱، راه‌اندازی سامانه پیکاپ و صندوق‌های قابل معامله در سال ۱۳۹۲، ارائه راهکار جامع رایان‌هم‌افزا بورس انرژی، راه‌اندازی صندوق جسورانه و راه‌اندازی صندوق بازارگردانی در سال ۱۳۹۳، راه‌اندازی تحلیل تکنیکال در سال ۱۳۹۴، راه‌اندازی رایان‌همراه، راه‌اندازی سامانه معاملات بر خط گروهی رکسار و راه‌اندازی سامانه معاملات بر خط اکسیر در سال ۱۳۹۵، راه‌اندازی سامانه پیکاپ و راه‌اندازی همراه صندوق در سال ۱۳۹۶، راه‌اندازی سرویس‌های کارگزاری، صندوق و آنلاین و راه‌اندازی صندوق چندسهمی بازارگردانی در سال ۱۳۹۷، راه‌اندازی وب‌اپ اکسیر و ‌راه‌اندازی ثبت‌نام غیر حضوری کارگزاری در سال ۱۳۹۸، راه‌اندازی سهام عدالت، عرضه اولیه رایان‌هم‌افزا و سایت جدید صندوق در سال ۱۳۹۹، راه‌اندازی خدمات مشتریان سبد در سال ۱۴۰۰،  راه‌اندازی احراز هویت غیرحضوری، صندوق تضمین، وب‌اپلیکیشن صندوق، پرداخت آنی در صندوق‌ها، آنلاین آتی‌تک‌سهم، ثبت‌نام غیرحضوری سبد، صندوق املاک و مستغلات، نیکوکاری و چند سهمی در سال ۱۴۰۱ و راه‌اندازی صندوق‌های جدید بخشی، بازنشستگی و اهرمی، پیکاپ جدید و محصول بی‌آی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.


افزایش سرمایه رایان هم‌افزا به ۱۰۰میلیارد تومان/  ۶میلیون کاربر و سرمایه‌گذار برخط از خدمات رایان

تمام محصولات رافز

در حال حاضر رایان هم‌افزا بیش از ۷۰ محصول در زیر سامانه‌های خود برای ارائه به مشتریان دارد که مروری بر مهمترین این محصولات می‌تواند موجب آشنایی بیشتر شما با تولیدات این شرکت شود؛

محصول دوم، سامانه کارگزاری بورس و فرابورس با ایجاد شبکه‌ای یکپارچه و منعطف تمامی عملیات مربوط به شرکت‌های کارگزاری را بدون محدودیت مکانی از قبل تا بعد معاملات پوشش می‌دهد. مدیریت ثبت و پردازش معاملات، ثبت و پایش سفارشات با فرمت چاپی فرابورس و امکان  تهیه گزارش های عملکردی متنوع در حوزه بورس و فرابورس بصورت تفکیک شده از خدمات این سامانه است.

سامانه کارگزاری بورس کالا و انرژی شامل گروه‌های مختلف کالایی و انواع بازارها و ابزارهای معاملاتی با حفظ یکپارچگی اطلاعات است. با استفاده از این سامانه، کلیه عملیات از قبل تا بعد از معامـلات، همچنین گزارشات و امکان ارتباط آنلاین با بانک‌های عامل و مشتریان در اختیار کارگزاری قرار می‌گیرد.

امکان پرداخت وجه مشتریان به کارگزاری بدون محدودیت زمانی و مکانی و مراجعه حضوری به بانک و کارگزاری از قابلیت‌های سامانه پرداخت الکترونیک است؛ با این سامانه، مشتریان می‌توانند در اسرع وقت  معاملات خود را به صورت برخط انجام دهند. همچنین وب‌سایت و سامانه مدیریت محتوا  (CMS) برای ارائه اطلاعات آماری و امکان تهیه گزارشات و دسترسی به  اخبار و تحلیل‌های موجود در کارگزاری بسیار مفید است.   


افزایش سرمایه رایان هم‌افزا به ۱۰۰میلیارد تومان/  ۶میلیون کاربر و سرمایه‌گذار برخط از خدمات رایان

با به‌کارگیری سامانه مرکز تماس تمامی شـعب کارگزاران بصورت یکپارچه می‌توانند سفارشات غیرحضوری مشتریان را مدیریت کنند. با راه‌اندازی سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام، ‌دیگر نیاز به هیچ مراجعه‌ای از طرف سرمایه‌گذار برای ثبت‌نام و احراز هویت سجام وجود ندارد. این سامانه رایان‌هم‌افزا این امکان را فراهم نموده است تا مشتریان برای احراز هویت سجام از هر کجا به صورت آنلاین مراحل آن را انجام بدهند و بدون نیاز به حضور در کارگرازی احراز هویت آن‌ها به طور کامل صورت پذیرد.       

شرکت رایان هم افزا با «سامانه ثبت نام غیرحضوری» این امکان را برای سرمایه گذاران ایجاد نموده تا بدون مراجعه حضوری به کارگزاری مراحل ثبت‌نام را انجام دهند. امروزه حضور بازارهای مالی در فضای اینترنت نقش مهمی دارد.

سامانه معاملات برخط سهام (اکسیر) با بهره‌مندی از تکنولوژی و معماری به روز نرم افزاری جهان، از سال ۱۳۹۶ و در ادامه توسعه سامانه‌های شرکت رایان‌هم‌افزا در  اختیار فعالان بازار سرمایه قرار گرفت. به‌روز رسانی مداوم زیرساخت‌ها، رابط کاربری و همچنین قابلیت‌های متعدد این سامانه، باعث شده که هم‌چنان در صدر باشد. این سامانه در حال حاضر در بیش از ۶۰ شرکت کارگزاری مورد استفاده قرار گرفته و بیش از ۳۵ درصد ارزش معاملات برخط در بازار سرمایه ایران در این سامانه انجام می‌شود.    

معاملات برخط گروهی(رکسار) این سامانه به‌ منظور تسهیل معاملات سهام و کنترل بهینه انجام معاملات در شرکت‌های کارگزاری به طور اختصاصی طراحی شده است و این سامانه به معامله‌گران در کارگزاری امکان مدیریت معاملات گروهی مشتریان و سبد پورتفوی آنها را می‌دهد.


افزایش سرمایه رایان هم‌افزا به ۱۰۰میلیارد تومان/  ۶میلیون کاربر و سرمایه‌گذار برخط از خدمات رایان

 سامانه معاملات برخط آتی کالا به منظور تسهیل در ارائه خدمات در شرکت‌های کارگزاری به سرمایه گذاران و فعالین بازار سرمایه، با همکاری بورس کالای ایران راه اندازی گردیده است و این سامانه با استفاده از فناوری و امکانات بیشتر و ویژگی‌های جدید در انجام این نوع معاملات در اختیار معامله گران قرارد داده شده است.

اپلیکیشن رایان همراه نیز امکان اتصال به کارگزار و مشاهده اطلاعات بازار بورس را در لحظه فراهم می‌کند و تمامی ابزارهای لازم جهت خرید و فروش سهام را در دسترس سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

راهکار جامع مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یک پایگاه داده‌ یکپارچه برای گزارش‌گیری، تحلیل هزینه‌ها و کنترل سرمایه‌گذاری به تحقق ارزش‌ افزوده را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. همچنین، نیازهای سرمایه‌گذاران، مدیران صندوق، حسابرس، ضامن، متولی و نهادهای نظارتی در این راهکار لحاظ شده است. سامانه مدیریت سبدگردانی شرکت رایان‌هم‌افزا بر اساس آخرین دستورالعمل های ابلاغ شده از سازمان بورس اوراق بهادار طراحی و پیاده‌سازی گردیده‌ است و با استفاده از آن دسترسی  به گزارشات به صورت برخط امکان‌پذیر است. راهکار بانکی یکپارچه رایان‌هم‌افزا نیز راهی برای انجام فعالیت‌های کارگزاری در شعب بانک، مدیریت و انتقال وجوه در سامانه‌های مرتبط با  بازار سرمایه است

پیکاپ یک سامانه  نرم‌افزاری یکپارچه بین بازار سرمایه و پول به عنوان دو رکن اقتصادی کشور محسوب می‌شود. این سامانه با قابلیت تحت‌وب بودن،اتصال مشتریان شعب بانکی به بازار سرمایه و امکان خرید و فروش سهام و گواهی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر امکانات مورد نیاز مشتریان آن ها را بدون حضور در دفاتر کارگزاری فراهم نموده است.  همچنین این سامانه به دلیل یکپارچگی با سیستم‌های کارگزاری فرایند مدیریت ثبت، بررسی و تهیه گزارشات مورد نیاز را فراهم نموده است.

با توجه به راهکارهای به‌روز نهادهای مالی برای انجام معاملات، این نهادها با همکاری شرکت‌های نرم‌افزاری و برخی استارتاپ‌ها اقدام به راه‌اندازی  تیم‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار اختصاصی کرده‌اند. back office API جهت ارائه خدماتی متفاوت در قالب زیرساخت‌های نرم افزاری اختصاصی از جمله پورتال‌ها، مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و هوش تجاری ارتباط پایدار و امن لحظه‌ای با سیستم‌های موجود  را فراهم نموده است.

جهت ارائه خدمات برای سلایق مختلف و برای پوشش نیازهای مشتریان جهت ارائه خدمات رقابتی، رایان‌هم‌افزا تکنولوژی استفاده شده API را بر روی سامانه معاملات بر خط اکسیر ایجاد کرده است. استفاده از دانش به‌روز جهانی، رایان‌هم‌افزا سرویس‌های نرم‌افزاری اختصاصی OMS را برای استفاده در رابط‌های کاربری برخط و معاملات الگوریتمی را ایجاد و فرایند اخذ مجوز در این زمینه را تسهیل نموده است.

کاربران می‌توانند با استفاده از وب‌اپلیکیشن همراه‌صندوق از امکانات گسترده‌ای مانند مشاهده تغییرات قیمت، امکان ثبت درخواست صدور از طریق درگاه آنالین، ثبت درخواست صدور و ابطال و ویرایش درخواست استفاده کنند.

رایان‌هم‌افزا با استفاده از سامانه مودیان براساس الزامات اخیر سازمان امور مالیاتی کشور اطلاعات را دسته‌بندی کرده و در اختیار کارگزاری‌ها قرار می‌دهد.


افزایش سرمایه رایان هم‌افزا به ۱۰۰میلیارد تومان/  ۶میلیون کاربر و سرمایه‌گذار برخط از خدمات رایان

سورپرایزهای«رافزا» برای بورسی‌ها

رایان هم افزا طی ماهه‌های گذشته چندین محصول را به بهره‌برداری رسانده و اکنون مشتریان در حال استفاده از آن هستند که از آن جمله می‌توان به صندوق تضمین اصل سرمایه و مختلط اشاره کرد؛ ماهیت صندوق تضمین بر حفظ اصل سرمایه اشخاص بنا شده است و با این وجود، واحدهای این صندوق از تنوع خوبی برخوردارند که طیف سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز و ریسک‌پذیر را شامل می‌شود.

صندوق بخشی نیز دیگر محصول جدید شرکت است که آن هم در حال بهره‌برداری از سوی مشتریان است؛ صندوق بخشی نوعی از صندوق های سرمایه گذاری سهامی است که بخش  بزرگی از پرتفوی خود را به صنعت خاصی اختصاص می‌دهد. بنابراین  هر صـندوق بخشی باید بر روی یک صنعت تعریف شده و اساسنامه خود را تنظیم کند.

صندوق اهرمی نیز که اکنون مورد استقبال بازار سرمایه قرار گرفته و سازوکار نوع واحدهای این صندوق با سطح ریسک آن‌ها ارتباط دارد؛ به این صورت که واحدهای صدور و ابطالی را واحدهای بدون ریسک و واحدهای قابل معامله در بورس را واحدهای پرریسک در نظر می‌گیرند. پرتفوی این صندوق‌ها را عمدتا سهام و حق تقدم سهام تشکیل می‌دهد.

رایان‌بان نیز از زمستان گذشته به بازار آمده؛ کار این سامانه انتقال وجه برخط برای پرداخت‌های بانکی است که انتقال وجه را از صندوق‌ها به مشتریان به صورت برخط و سیستمی انجام می‌دهد.

محصول بی‌آی که پیش از این نیز به آن اشاره شد جزو خط محصول جدید رایان‌هم‌افزا است که اولین محصول  آن در حوزه وفادارسازی مشتریان کارگزاری است.

همچنین در چند ماه‌ پیش رو تا پایان سال، چندین محصول دیگر را در حال آماده‌سازی داریم که از این میان، صندوق بازنشستگی تکمیلی تا آبان ماه رونمایی خواهد شد؛ این صندوق با مدیریت حرفه‌ای و هدفمند، ضمن ایجاد تنوع‌ در ترکیب دارایی‌ها، سعی در کسب بازدهی مناسب برای دوران بازنشستگی دارد.

سرویس توثیق هم آذرماه رونمایی می‌شود و امکان وثیقه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری توسط این سرویس برای افراد حقیقی و حقوقی فراهم می‌شود که با توجه به میزان ارزش روز صندوق اقدام به توثیق آن و استفاده از آن در سایر ارگان‌ها نظیر قوه‌ قضاییه و …  می‌شود.

جهش درآمدهای عملیاتی رافزا

سرمایه شرکت «رایان هم افزا» از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و این افزایش سرمایه، در مرحله اول ۱۵۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و  در مرحله بعد ۶۵۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهام‌داران در حال انجام می باشد.

اقدامات توسعه‌ای در حوزه‌های زیرساختی، نرم‌افزاری و فضای فیزیکی شرکت انجام شده و با توجه به ارائه مجوزهای جدید کارگزاری‌ها در سال ۱۴۰۱، رایان هم‌افزا به عنوان اولین ارائه کننده خدمات زیرساخت اختصاصی برای کارگزاری‌های جدید التاسیس، توانسته سهم مناسبی را از این بازار کسب کند. محصولات جدید رایان‌هم‌افزا منجر به روند صعودی کسب‌وکار شرکت شده و با افزایش فروش محصولات و خدمات، درآمد عملیاتی شرکت نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است و از ۱.۹۳۹ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۲.۵۵۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

توسعه شرکت از نظر منابع انسانی، ظرفیت‌های تولیدی، ورود به بازارهای جدید، ایجاد ردیف‌های درآمدی جزو برنامه‌های رایان هم‌افزا در سال ۱۴۰۲ است و همچنین عقد تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های پرداخت‌یاری و بانک‌ها به منظور توسعه حوزه‌های پولی و بانکی در ارتباط با بازار سرمایه انجام شده تا فرصت‌های جدیدی را برای توسعه بازار و ایجاد مزیت رقابتی خلق شود.

چالش‌های اصلی شرکت‌های نرم‌افزاری تامین‌مالی پروژه‌ها و ظرفیت‌سازی در بخش‌های نیروی انسانی و فنآوری است و بخش بزرگی از تلاش مدیران رایان هم‌افزا صرف این دو موضوع می‌شود تا این شرکت بتواند خدمات بهتری به مشتریان ارائه و منافع سهام‌داران را تامین کند.     

ناشر برتر بورس  

«رافزا» در دومین همایش ناشران برتر به عنوان یکی از ۱۰ ناشر برتر بازار سرمایه درسال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و سازمان بورس سه محور شفافیت، رشد و تامین مالی را برای انتخاب ناشران برتر در نظر گرفته که شفافیت اطلاعات اولین و مهمترین عنوان است؛ در واقع، این شفافیت بر اساس میزان تطابق ناشر با دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده سنجیده شده است.

ارائه اطلاعات به موقع، قابل اتکا، ارائه گزارش حسابرسی مقبول، نداشتن سابقه تخلفات در یک‌سال گذشته، پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام، ارائه اطلاعات زودتر از موعد و افزایش میزان تولید و افزایش درآمد عملیاتی از دیگر معیارهای سازمان بورس برای انتخاب ناشران برتر بوده است.

رافزا در فرابورس

رفتار نماد رافزا در فرابورس همواره همسو و هماهنگ با روند بازار بوده، که در این مسیر با همراهی بازارگردان، سعی بر این امر بوده است تا با تمام توان از دارایی سهامداران حفاظت و حراست به عمل آید. عملکرد بازارگردان رافزا در حمایت از سهم عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود و همواره سعی شده از حقوق سهام‌دار خرد محافظت شود. 

رضایت ۸۵ درصدی مشتریان

بر اساس یک نظرسنجی که به‌تازگی انجام شده، حدود ۸۵ درصد ‌از مشتریان از نحوه پاسخگویی کارشناسان رایان هم‌افزا ابراز رضایت کرده‌اند و این امر باعث شده رایان‌هم‌افزا تیم تولید و پشتیبانی خود را تیمی دقیق و بی‌درنگ بداند.

این شرکت با بیش از ۶۰ پرسنل در قالب هشت تیم واحد پشتیبانی در بیزینس‌لاین‌های مختلف دارد و از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ تحولات اساسی در واحد پشتیبانی اتفاق افتاده و تعداد پشتیبان‌ها و فرایندهای داخلی و ارتباط با مشتری افزایش پیدا کرده است و امروز تیم‌های پشتیبانی در لاین‌های سبدگردانی، اجرایی اوراق، ‌فنی اوراق، اجرایی صندوق، ‌فنی صندوق، صندوق‌های ETF، بورس کالا و انرژی، وب‌سرویس و API در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند. در بخش مرکز تماس، رایان‌هم‌افزا تماس بی‌پاسخ وجود ندارد و میزان صف پاسخگویی زیر دو درصد زمان کل مکالمات است که این میزان به تعداد زیاد پشتیبان‌ها چابکی تیم تولید و حرفه‌ای بودن در رفع موارد در زمان کم بازمی‌گردد.

برنامه‌های آتی

برنامه‌های آتی شرکت رایان هم‌افزا به ۵ بخش اصلی تولید، پشتیبانی، مالی اداری و حاکمیت شرکتی، عملیات و فروش و بازاریابی تفکیک می‌شود؛ در بخش تولید برنامه‌هایی مانند، راه اندازی ابزار های مشتقه در محصولات صندوق، اوراق، سبد در بازار های بورس اوراق، کالا و انرژی، توسعه راه حل های بانکی و پرداخت الکترونیک، اصلاح و بکارگیری متدولوژی های چابک در فرآیند تولید، توسعه و ارتقایUI  وBackEnd  محصولات فعلی بر اساس نیازهای بازار، اصلاح و توسعه سرویس های API، اصلاح ساختارهای تولید جهت افزایش ظرفیت تولید و بهره روی، عملیاتی کردن وب اپلیکیشن صندوق، طراحی و پیاده سازی سامانه ی صندوق های اهرمی، چندنیکوکاری، ایجاد زیرساخت لازم برای تولید سامانه های هوش تجاری، اتصال سامانه های کارگزاری به سرویس رایان بان، بررسی و ورود به حوزه های بلاک چین و سازوکارهای این حوزه جهت توسعه محصولات و ورود به بازار های جدید، کارایی و ظرفیت پردازشی، ایجاد افزونه های معاملات آپشن سهام، آتی سهام و معاملات گواهی سپرده بورس انرژی (ارزی) در سامانه های برخط، ایجاد افزونه ی آتی کالا و اقدامات نظارتی در سامانه ی کارگزاری و بازنویسی محاسبات ان ای وی در سامانه صندوق مد نظر است.

در بخش برنامه‌های آتی حوزه عملیات، اتمام فرآیند خرید تجهیزات و عملیاتی نمودن مرکز دادهDisaster  در آسیاتک، مدیریت، پشتیبانی و نگه داری زیر ساخت های پایگاه داده، ارتقای بلوغ امنیتی بر اساس مدل CIS، توسعه سازوکارهای SOC، توسعه ساز و کارهای دا کرایز و دپلوی، توسعه ظرفیت فیزیکی دیتاسنتر، ارائه خدمات زیرساخت اختصاصی، تفکیک پایگاه های داده سامانه ها براساس حوزه ی فعالیت و ارتقای نسخه ی پایگاه داده سامانه های صندوق و سبد گردانی براساس آخرین نسخه در دستور کار است.

برنامه‌های آتی حوزه پشتیبانی

توسعه واحد پشتیبانی سرویس،  اتصال سامانه تیکتینگ به سامانه CRM و ارتقای سازوکار پشتیبانی از مشتریان، توسعه تیم نگهداشت مشتریان، توسعه ارائه خدمات از طریق سامانه چت آنلاین، توسعه واحد آموزش و ایجاد استیشن های آموزشی، توسعه تیم پشتیبانی پرداخت آنی، ایجاد تیم مستقل پشتیبانی سامانه های ثبت نام غیرحضوری و برگزاری جلسات منظم و مدون با مشتریان از برنامه‌های مد نظر در آینده است.

برنامه‌های آتی حوزه فروش و بازاریابی

راه اندازی سازوکار CRM جهت مدیریت بهتر سفر مشتری، ایجاد آکادمی رایان در جهت آموزش و تربیت سرمایه انسانی متخصص جهت شرکت، برگزاری رویدادها و گردهمایی های تخصصی جهت تعامل نزدیک با مشتریان، حضور در نمایشگاه های تخصصی جهت افزایش آگاهی برند و تعامل نزدیک تر بامشتریان، راه اندازی ساز و کار BI جهت رصد نزدیک تر بازار، رقبا و مشتریان، راه اندازی واحد تحقیق و توسعه جهت افزایش سهم درآمدی از زنجیره خدمات نهادهای مالی، توسعه همکاری‌ها در حوزه های بانکی و پرداخت و توسعه برند تجاری در فضای مجازی از برنامه‌های آتی حوزه فروش و بازاریابی این مجموعه است.

برنامه‌های آتی حوزه مالی، اداری و حاکمیت شرکتی

راه اندازی ساز و کارهای موثرتر جهت جذب، آموزش و ارتقای سرمایه انسانی، الکترونیکی نمودن فرآیند شناسایی درآمد، صدور صورتحساب (ماهیانه) و وصول مطالبات، تقویت ساختار حاکمیت شرکتی، بازنگری، اصلاح آیین نامه های موجود و تدوین و تصویب آیین نامه های مورد نیاز جدید، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جهت سازماندهی و کمک به تصمیم گیری های کلان در حوزه منابع انسانی، ارائه گزارش های دوره ای تحلیل از عملکرد سهم، بازارگردان، صنعت و … جهت حمایت از سهم و سهامداران، اجرای برنامه های انگیزشی و رفاهی کارکنان و تخصیص بودجه جهت تحقق اهداف مسئولیت های اجتماعی، زیست محیطی و خیریه از جمله برنامه‌های قابل توجه در حوزه مالی، اداری و حاکمیت این شرکت است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]