وضعیت بورس از نگاه تکنیکالی
وضعیت بورس از نگاه تکنیکالی

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به نزولی بودن همه نشانه های ابر کومو، انتظار درجا زدن شاخص در همین محدوده های فعلی دور از انتظار نیست.

علی ملک لی گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد یک میلیون و ۹۷۴ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۱.۵ درصدی، به عدد یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد رسید تا هفته‌ای متعادل رو به منفی بورس تهران رقم بخورد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به عبور شاخص از مرز روانی ۲ میلیون واحد به سمت پایین و همچنین نزولی بودن همه نشانه های ابر کومو، انتظار درجا زدن شاخص در همین محدوده و سپس کاهش آن تا محدوده باکس قرمز رنگ (محدوده ۱.۸۵۰.۰۰۰ واحد) را در میان مدت داریم که این کاهش می تواند با اصلاح زمانی نیز همراه باشد، یعنی مدت زمان بیشتری طول بکشد تا شاخص به این محدوده برسد.

نمودار۱

ملک لی در خصوص شاخص کل هم وزن نیز بیان کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است هم وضعیتی همانند شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۶۸۵ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۲.۵ درصدی، در پایان هفته به عدد ۶۶۷ هزار واحد رسید.

او افزود: با توجه به نزولی بودن همه نشانه های ابرکومو، انتظار داریم این شاخص حداقل تا محدوده باکس قرمز رنگ (محدوده ۵۶۰.۰۰۰) کاهش داشته باشد که این اصلاح قیمتی می تواند با اصلاح زمانی نیز همراه باشد.

نمودار۲

این کارشناس بازار سرمایه تصرح کرد: در کل احتمال درجا زدن و کاهش شاخص‌ها در میان مدت، بیشتر از احتمال افزایش آن‌ها پیش بینی می شود. البته احتمال  بازنگری در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در این هفته  می تواند تاثیر مثبتی بر شاخص داشته باشد.

او گفت: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، می تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

* لازم به ذکر است این مطلب سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]