وضعیت بانکی ها در روز صعودی بورس + نقشه
وضعیت بانکی ها در روز صعودی بورس + نقشه

بورس در معاملات ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۵۸۳۹۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۵۱ واحدی قرار گرفت.

وضعیت بورس در چندمین روز متوالی هم سبز به پایان رسید. ارزش معاملات امروز توانست از مرز ۴۰۰۰ میلیارد بگذرد و در همین راستا بازار را ارزنده تر کند.

بورس معاملات روز دوشنبه را در وضعیت صعودی خوبی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۲۶ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فارس، پارسان، وغدیر، فولاد، شپدیس، فملی و پارس تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۶ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۴۷۴۹ واحدی به ۷۰۵ هزار و ۱۵۵ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۳۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۵۳۰,۱۰۵.۲۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۸,۴۵۳.۸۲۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۲.۶۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، زاگرس، دی، شاوان، صبا و هرمز هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۶ شهریور ۱۴۰۲

شرکت تامین سرمایه کاردان روز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲  با نماد “تکاردان” بعنوان ششصد و نهمین شرکت پذیرفته شده در بورس، عرضه اولیه خواهد شد.

 به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه: نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ۴.۸ درصد با فروش نفت رسید.

زینب فلاح، رئیس مرکز مشاوران و تدوین مقررات بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار از اجرایی شدن حکم مقرر در ماده ۳۰ الحاقی به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و امکان اظهار نظر نسبت به پیش نویس مقررات بازار سرمایه قبل از تصویب خبر داد.

 مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی از  سود دوبرابری دولت از درآمدهای مالیاتی نقل و انتقال سهام در ۴ ماهه ابتدایی سال۱۴۰۲ خبر داد.

کسب سود از بازار منفی با استفاده از اوراق مشتقه

حسن میثمی، مدیر مشتقه کارگزاری بیمه ایران گفت: در صورت وجود یک بازار اوراق مشتقه قوی، نه فقط به دلیل دو طرفه بودن این بازار، در روندهای صعودی، بازار با حباب‌های سنگین مواجه نمی‌شود؛ بلکه اگر روند بازار سرمایه نزولی شود نیز شخص می‌تواند با اخذ موقعیت فزاینده فروش از نزول بازار نیز بهره‌مند شود، مسئله‌ای که در بازار یک طرفه وجود ندارد.

ابزار مشتقه جزو ابزار اهرمی است و در جهت توسعه بازار به سبب عملکرد مناسب می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

هدایت نقدینگی به سمت تولید از مسیر بازار سرمایه

روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با کنترل نقدینگی، کاهش تورم در کشور دور از انتظار نخواهد بود. بازار سرمایه و بورس ظرفیت لازم را دارد تا منابع و سرمایه‌گذاری‌های جذب شده را به منظور توسعه تولید به سمت واحدهای تولیدی هدایت کند.

با توجه به اینکه عمده واحدهای تولیدی با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند ضروری است با جذب سرمایه‌ها به سوی بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز این واحدهای تولیدی اقداماتی صورت گیرد و این مهم تنها با حمایت مجلس از بازار کارساز است.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]