بورس رشد کرد اما کمی کم جان تر! + نقشه بازار
بورس رشد کرد اما کمی کم جان تر! + نقشه بازار

بورس در معاملات ۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۹۰۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۹۵ واحدی قرار گرفت.

بورس به وضعیت صعودی  خود ادامه می دهد و باز هم شاهد افزایش نمادهای سبز رنگ در تابلو معاملات هستیم. ارزش معاملات امروز توانست از مرز ۵۰۰۰ میلیارد بگذرد و در همین راستا بازار را ارزنده تر کند.

بورس معاملات روز سه شنبه را در وضعیت صعودی خوبی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، تاپیکو، فارس، شپدیس، فولاد و وغدیر تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۷ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۱۸۷۳ واحدی به ۷۰۷ هزار و ۱۰ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۵۹۹,۸۵۶.۸۸۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۹,۵۵۶.۱۶۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۶۷۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، وسپهر، شاوان، خاور، فجهان، صبا و هرمز هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۷ شهریور ۱۴۰۲

روز گذشته، وزیر اقتصاد از تعیین نرخ خوراک براساس فرمول تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

با مجوز سازمان بورس، صکوک مرابحه شرکت تحقیقاتی و تولیدی واریان فارمد (سهامی خاص) به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران از امروز ۷ شهریور به مدت سه روز کاری در نماد واریان۰۷ عرضه عمومی خواهد شد.

سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: در نخستین هفته از شهریور ماه امسال  ۲۲ ناشر سود جاری ۴ میلیون و ۵۰ هزار و ۵۱۷ سهامدار را که شامل ۴ هزار و ۶۸۱ میلیارد تومان را با حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده اند.

وزیر نفت از بهره‌برداری از ۶۷ پروژه حوزه نفت و گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار تا پایان سال خبر داد.

کاهش ریسک‌های بازار سرمایه با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

فاطمه سرکاری، مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه گفت: مطابق بررسی‌های صورت گرفته برآورد می‌شود نسل بعدی سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری و تخصیص دارایی بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف حرکت خواهند کرد.

حرکت سرمایه‌ها به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند با توجه به مدیریت این صندوق‌ها توسط اشخاص متخصص نتایج مثبتی را از جمله حذف نوسانات غیرعادی، کاهش ریسک و بازدهی مناسب را به همراه داشته باشد.

جزئیات تخلف کارگزاران متخلف در حوزه معاملات ابزارهای مشتقه

منوچهر میرزایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس گفت: در حوزه معاملات ابزارهای مشتقه، بازرسی‌های میدانی اخیر حاکی از عدم رعایت مقررات ناظر بر معاملات اوراق اختیار معامله توسط برخی از شرکت های کارگزاری بود که در این ارتباط بلافاصله برای کارگزاری‌های مربوطه پرونده‌های انضباطی تشکیل و به مرجع رسیدگی به تخلفات ارسال گردید.

صدور رای و تعیین مجازات برای متخلفان در حیطه صلاحیت مرجع رسیدگی به تخلفات است، اما به صورت عام مطابق دستورالعمل انضباطی کارگزاران مجازات‌های مربوط به شخصیت حقوقی کارگزاری و اعضای هیئت مدیره آن تعریف شده و دامنه مجازات‌ بسته به شدت و میزان تخلف ارتکابی می‌تواند شامل تذکر یا اخطار کتبی، جزای نقدی و لغو مجوز برای شرکت کارگزاری و تذکر یا اخطار کتبی، جزای نقدی و سلب صلاحیت برای اعضای هیئت مدیره کارگزاری باشد.

ضمنا بر اساس مفاد بند “چ” ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، پس از صدور رای قطعی، اسامی اشخاص متخلف از طریق سامانه های ذیربط به اطلاع عموم خواهد رسید.

نگهداری بدون ریسک طلا در بورس کالا

مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اسفندماه سال گذشته در بورس کالا راه‌اندازی شده که مردم با سرمایه‌های اندک می‌توانند بدون ریسک سرقت و جابه‌جایی و نگهداری طلا، اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنند.

رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی با حضور وزرای دولت

همزمان با هفته دولت، از صندوق بازنشستگی تکمیلی با حضور سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیدصولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی، اعضای شورای عالی بورس، نمایندگان مجلس، رئیس سازمان بورس، مدیران عامل ارکان بازار سرمایه و سایر مسئولان مربوطه رونمایی می شود.

صندوق بازنشستگی تکمیلی، به منظور توانمندسازی مالی افراد در زمان بازنشستگی طراحی شده است و مراسم رونمایی از آن بعدازظهر فردا(چهارشنبه)، ۸ شهریور، توسط سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]