خبری امیدوارکننده برای بیت کوین / افزایش قیمت در راه است
خبری امیدوارکننده برای بیت کوین / افزایش قیمت در راه است

جی کلایتون، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، طی مصاحبه اخیر با CNBC، اعتقاد خود را ابراز کرد و گفت که تأیید یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده اجتناب‌ناپذیر است. کلایتون ضمن اذعان به تأخیر در تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد صندوق‌های قابل معامله در بورس مختلف بیت کوین، فاش کرد که از این تعویق‌ها تعجب نکرده است.

کلایتون بر ماهیت چالش‌برانگیز نقش کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تنظیم چشم‌انداز ارزهای دیجیتال در حال تحول تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ابتدا باید با پیشنهادهایی دست و پنجه نرم می‌کرد که به وضوح قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کردند، اما فضای ارزهای دیجیتال از آن زمان به گونه‌ای تکامل یافته است که طیف گسترده‌تری از موضوعات را در بر می‌گیرد.

کلایتون از بیان اینکه آیا اگر هنوز مسئول کمیسیون بورس و اوراق بهادار بود، یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را تأیید می‌کرد یا نه، خودداری کرد. با این حال، او به صراحت اعلام کرد که خود بیت کوین را یک اوراق بهادار نمی‌داند.

یکی از نکات کلیدی خوش‌بینی کلایتون برای تأیید نهایی صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌ کوین، سابقه‌ای است که با تصویب محصولات آتی این ارز دیجیتال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است.

او استدلال کرد که شکاف بین محصولات آتی و محصولات اسپات، نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد؛ و این مسیری است که صنعت ارزهای دیجیتال در آن حرکت می‌کند.

کلایتون آمادگی مؤسسات بزرگ و فرآیندهای اشتراک‌گذاری نظارت را برای حمایت از صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین برجسته کرد.

این اظهارات کلایتون مدت کوتاهی پس از اعلام تأخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تصمیمات خود در مورد چندین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین مطرح شد. این تنظیم‌کننده قرار است در ماه‌های آینده، از اواسط اکتبر، درباره این محصولات و پیشنهادهای تغییر قوانین مرتبط با آنها تصمیم‌گیری کند.

علاوه بر این، اظهارات کلیتون در پاسخ به اظهارات آنتونی پمپلیانو بود که در CNBC نیز ظاهر شد. پومپلیانو ابراز اطمینان کرد که یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین تأیید خواهد شد و پیش‌بینی کرد که تصویب آن منجر به ورود سرمایه قابل‌توجهی به بازار ارزهای دیجیتال خواهد گردید؛ که به طور احتمالی بالغ بر میلیاردها دلار می‌شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]