سقوط سنگین بورس / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه
سقوط سنگین بورس / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه

بورس در معاملات ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۷۳۰۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۲۱ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با ریزش محدودی در ابتدای روز آغاز شد اما در ادامه شاخص کل با ریزش شدیدتری به کار خود پایان داد و درصد بالایی از نمادهای بورسی به رنگ قرمز درآمدند.

بورس معاملات روز چهارشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شستا، شپنا، فارس، شتران، حکشتی، وغدیر و کگل تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۶۶۷ واحدی به ۷۲۱ هزار و ۷۶۹ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۴۸۴,۹۰۷.۰۸۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۷,۸۴۰.۲۲۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۱۰۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، هرمز، وسپهر، شگویا، صبا، سرچشمه و شاوان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

️دبیر شورای عالی مناطق آزاد از ارزآوری ۱۳ میلیارد دلاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای کشور در دو سال حضور دولت سیزدهم خبر داد.

سپرده‌گذاری مرکزی: بیش از ۷۹۰۰ میلیارد تومان سود در هفته چهارم شهریور توسط سپرده‌گذاری مرکزی از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

مدیرکل دفتر بازرگانی و عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران: بانک مشترک میان ایران و عراق و صدور مجوز احداث ۵ مرکز تجاری در عراق تاسیس خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس: هیات مدیره سازمان بورس در راستای تسهیل، تسریع و کاهش هزینه‌های تامین مالی شرکت‌ها، دستورالعمل جدید انتشار اوراق با استفاده از رتبۀ اعتباری و بدون استفاده از ضامن را در تاریخ ۱۶ مرداد امسال تصویب و ابلاغ کرد.

۲۲۲امین انتشار صکوک، با مجموع تامین مالی ۱۹۲ همت

شرکت مدیرت دارایی مرکزی بازار سرمایه (مُدام) به عنوان رکن ناشر اوراق بهادار اسلامی با بیش از ۱۲ سال حضور مُداوم در کنار صنایع و انتشار صکوک گام مهمی در راستای اعتلای اقتصاد ایران برداشته است.

کنترل ریسک با تکیه بر تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

حسام‌الدین جعفری معاون در رابطه با مزایای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به سرعت رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اگر کسب‌وکارها خود را به روز نکنند به مرور از چرخه رقابت کنار گذشته خواهند شد، در همین راستا مدیران شرکت‌ها باید با استارتاپ‌ها همگام شوند.طی چند سال اخیر فین‌تک‌ها و شرکت‌های جدیدی وارد بازار سرمایه شدند که ایده‌های خوبی ارائه دادند؛ مسئولان باید با حمایت‌های خود موجب رشد، تقویت و شکوفایی این شرکت‌ها شوند.

مجعفری تاکید کرد: مسئولان سازمان بورس به واسطه توجه و راه‌اندازی بازاری مخصوص برای شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند موجب تقویت و توسعه بازار سرمایه شوند.در حال حاضر شرکت تامین سرمایه دماوند پلتفرمی را راه‌اندازی کرده و سه شرکت فین تک که در حال حاضر مجوز خود را از سازمان بورس اخذ کردند، قرار است بزودی سامانه‌های خود را روی آن مستقر و به واسطه آن به مخاطبان خود خدمات ارائه دهند.

شکوفایی اقتصاد کشور در گرو رونق بورس و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید

عباس جهانگیرزاده عضو کمیسیون کشاورزی  با بیان اینکه اکثر سرمایه‌گذاران برای ورود به بورس نیازمند امنیت و شفاف سازی هستند، گفت: رشد و شکوفایی اقتصاد هر کشوری به رونق بورس، سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت تولید بستگی دارد.

وی افزود: با ورود سرمایه به این حوزه منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فعالیت‌ها تأمین خواهد شد که در نهایت در یک چرخه پیوسته رونق کسب‌وکار، اشتغال‌زایی و بهبود و توسعه اقتصادی آن کشور را به همراه دارد.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بورس در تمام کشورهای دنیا حرف اول را در اقتصاد می‌زند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر دوره‌ای حمایت‌های خود را از بورس و بازار سرمایه دریغ نکرده و برنامه‌های بورسی را در اولویت کارهای خود قرار داده اند.

جهانگیرزاده با تاکید به اینکه بورس آینه شفاف و ویترین هر جامعه ای از نظر سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: شفافیت بازار سرمایه نشان دهنده این است که در جهت منافع اقتصادی کشور کار کرده و ما در تلاش هستیم با حمایت از بورس آن را در مسیر عالی پیش ببریم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]