سقوط شدید در بورس / بازار سرخ شد + نقشه
سقوط شدید در بورس / بازار سرخ شد + نقشه

بورس در معاملات ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۶۸۶۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۵۲ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با ریزش نسبتا زیادی در ابتدای بازار امروز آغاز به کار کرد.در ادامه شاخص کل به ریزش ادامه داد و در نهایت نمادهای زیادی از بورس را به رنگ قرمز درآورد.

بورس معاملات روز شنبه را در وضعیت نزولی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شپنا، شبندر، شتران، اخابر، فارس، خودرو و  وتجارت تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۸ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش بالای ۶۷۱۰ هزار واحدی به ۷۰۹ هزار و ۲۶۸ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۰۵۷,۰۴۷.۹۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۸,۶۴۴.۱۱۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۱۶۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، خاور، هرمز، دی، شاوان و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس: باتوجه به افزایش روزافزون حساسیت بازار سرمایه اگر به فکر توسعه حرفه حسابداری نباشیم، حسابداری و گزارشگری مالی از مسیر توسعه بازار سرمایه و تامین مالی عقب‌ می‌افتد.

بر اساس آمار گمرک مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۶ ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۲۸۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته،  ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس: تاکنون نماد معاملاتی سه شرکت در بازار توافقی درج‌ شده‌اند.

بانک جهانی، رشد ۴.۱ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ و  ۳.۵ درصدی در ۲۰۲۴  پیش‌بینی کرده است.

۴۰امین تامین مالی بخش خصوصی از طریق انتشار صکوک در سال ١٤٠٢

۴۰امین عرضه صکوک در سال جاری برای تامین مالی شرکت مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه (سهامی خاص) به مبلغ ۳۵۶ میلیارد تومان صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، فاطمه لقمانی با اعلام خبر فوق افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۸ شرکت از بخش خصوصی موفق به جذب ۲۴ همت منابع مالی مورد نیاز خود از طریق انتشار ۴۰ مورد انواع صکوک در بازار سرمایه شده‌اند.

ایجاد تنوع سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و کمک به تامین مالی پروژه‌ها با ابلاغیه اخیر سازمان بورس

حمید پهلوان، معاون سرمایه‌گذاری شرکت‌ توکا فولاد گفت: با ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر خرید سهام شرکت پروژه‌ها از سوی صندوق‌های سهامی و مختلط، بخشی از منابع بازار سرمایه برای خرید سهام به سمت شرکت‌ پروژه‌ها سوق داده می شود و از سوی دیگر به تامین مالی طرح‌های توسعه ای کشور کمک خواهد کرد.

بازار ویژه دانش بنیان‌ها در بورس افتتاح می‌شود

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: شاخص دانش بنیان در بازار سرمایه ارزش گذاری می‌شود و اولین اوراق بدهی دانش بنیان‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

تا آخر پاییز بازار ویژه دانش بنیان‌ها در بورس افتتاح می‌شود. شاخص دانش بنیان در بازار سرمایه ارزش گذاری می‌شود و اولین اوراق بدهی دانش بنیان‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

وجود تفاوت میان شرکت‌های پذیرش ‌شده و ‌نشده مهم‌ترین پیام ما در بازار توافقی است

مجید عشقی، در مراسم افتتاحیه بازار توافقی گفت: روند توسعه فرابورس با شتاب منطقی ادامه‌ دارد. این ثمره فعالیت‌هایی است که از قبل شروع شده و جا دارد از مدیران فرابورس تشکر کنم.یکی از ایرادات بازار پایه این بود که این بازار برای شرکت‌های پذیرفته شده و نشده تفاوتی ایجاد نمی‌کرد و این ریسک زیادی برای سهامداران به وجود می‌آورد. تجربه های بین المللی هم نشان می‌داد مشابه بازار پایه وجود ندارد.

 پیام ما در بازار توافقی این است که تفاوت‌های محسوس بین شرکت‌های پذیرش‌شده و پذیرش‌نشده در روند معاملات وجود داشته باشد.از نظر دامنه نوسان و حجم مبنا شرایط سخت‌تر نسبت به سایر بازارها است. سهامداران برای ورود به این بازار باید بیانیه ریسک را امضا کنند. برداشت ما این است که سهامداران حرفه‌ای‌تری در آنجا سرمایه‌گذاری می کنند.شرکت‌هایی که الان در بازار پایه هستند به بازارهای بالاتر یا به بازار توافقی منتقل شوند.

زیرساخت‌های خاصی برای این بازار نیاز بود که در شرکت مدیریت فناوری اهتمام ورزیده شد. امیدوارم همه کمک کنند تا بازار روانی برای سهامداران داشته باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]