رنگ خوش سبز در بازار بورس / خاندوزی تکلیف سیمان و فولاد را روشن کرد
رنگ خوش سبز در بازار بورس / خاندوزی تکلیف سیمان و فولاد را روشن کرد

بورس در معاملات ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۸۴۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۴ واحدی قرار گرفت.

رنگ سبز در معاملات بورس امروز به شدت خود نمایی می‌کند و آمار بالای نمادهای سبز بورسی در نقشه پایانی بازار کاملا روشن است. با این حال هنوز بازار برای جبران روزهای ریزشی بورس راه دور و درازی را در پیش دارد.

بورس معاملات روز سه شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شستا، شپنا، پارسان، شپنا، شپدیس، شبندر، فارس و شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۸ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۴۹۹۹ واحدی به ۶۸۵ هزار و ۹۶۸ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۵۸۹,۳۳۸.۱۶۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۰,۹۲۹.۴۷۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۱۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، آریا، وسپهر، دی، زاگرس، انتخاب و فجهان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۸ مهر ۱۴۰۲

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت: کالایی از بورس کالا خارج نخواهد شد در همین راستا پاسخ لازم را به وزارت راه ارائه شده است.

مجلس در راستای افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی، تخفیف ۵ درصدی خوراک به واحدهای پالایشگاهی را در برنامه هفتم مصوب کرد.

در شش ماه ابتدایی امسال در مقایسه با سال قبل احراز هویت در سامانه سجام با ۲۱ درصد رشد از یک میلیون و ششصد هزار سهامدار عبور کرد.

بورس کالا از پذیرش اکسید آلومینیوم شرکت آلومینای ایران (آلومینا) در بازار فرعی بورس کالا خبر داد.

تسریع و تسهیل روند مالی شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در بازار سرمایه

رضا خانکی، مدیرعامل شرکت ازکی سرمایه در خصوص مزیت تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از بازار سرمایه گفت: در بازار سرمایه به سبب وجود برخی از ابزارها و زیرساخت‌ها طیف وسیعی از سهامداران وجود دارند که این امر می‌تواند زمینه بسیار مناسبی به جهت تسریع در روند تامین مالی برای شرکت باشد.

خاندوزی: جمع بندی ستاد اقتصادی دولت عدم خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و استفاده از ظرفیت بورس کالا برای اصلاحات مدنظر راه و شهرسازی است

سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه در حوزه اقتصادی بین تیم دولت انسجام وجود دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست‌گذار مسکن دغدغه‌هایی  در مسئله تامین مصالح سیمان و فولاد دارد که ما هم درک می‌کنیم. علت ورود برخی از کالاها به بورس کالا ناشی از فرآیندهای حواله‌های فسادزایی بود که پیش از این وجود داشت.

قبل ورود این محصولات به بورس کالا دلالان به این حواله‌ها دسترسی داشتند و با واسطه‌گری‌های غیرمولد، سودهای کلان دریافت کردند. بنابراین تصمیم گرفته شد این کالاها در بورس کالا عرضه شود و نتیجه آن حذف رانت و شفافیت معاملات بود.

بورس کالا ابزارهای بسیار مناسبی برای عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند. به عنوان مثال از طریق بستن کدهای خریدارانی که قانون را رعایت نکردند و یا با افزایش مبلغ پیش پرداخت که جلوی تقاضاهای کاذب را می‌گیرد می‌توانیم اعمال مدیریت کنیم.

بنده هم شخصا به وزیر راه گفتم و هم در جلسه ستاد اقتصادی دولت که؛ بورس کالا کاملا آمادگی دارد با نظر وزارت راه و صمت و همچنین دستگاه های دخیل برای ساخت مسکن، اصلاحات لازم را در چارچوب ساز و کار بورس کالا پیش ببرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]