بورس صعودی تمام شد / کدام نمادها سبز بودند؟
بورس صعودی تمام شد / کدام نمادها سبز بودند؟

بورس در معاملات ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۳۰۹۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۱ واحدی قرار گرفت.

بورس امروز با نمایی بیشتر سبز نسبت به قرمز بسته شد و آمار بالایی از نمادهای بورسی را صعودی کرد.

بورس معاملات روز سه شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شپنا، شتران، شبندر، کگل، کچاد، شستا و شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۵ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۳۱۶۲ واحدی به ۶۸۹ هزار و ۹۴۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۲۰۱,۶۷۸.۴۱۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۶,۹۱۷.۱۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۲۹۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، شاوان، شگویا، وهور، خاور و هرمز هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۵ مهر ۱۴۰۲

با موافقت نمایندگان مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی طبق برنامه هفتم توسعه مکلف شد امکان پذیرش شرکت‌های فعال دانش بنیان در بازار اوراق بهادار را فراهم کند.

روز گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی و سازمان بورس و اوراق بهادار منعقد شد که رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا این تفاهم‎نامه را موجب تقویت بازار سرمایه دانست.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش: بالغ بر ۲۰۰ شرکت در نمایشگاه کیش اینوکس غرفه دارند، همچنین ۱۰ کشور از جمله روسیه، چین، ارمنستان و ترکیه نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

سخنگوی سازمان بورس:  ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال منابع جدید به صندوق تثبیت و ۵۰۰۰ هزار ریال به صندوق توسعه بازار واریز شد.

اجاره به شرط تملیک با انتشار اوراق اجاره مبتنی سهام

مجید پیره، دبیر کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از روش‌های مهمی که شرکت‌ها اکنون می‌توانند به منظور تامین مالی از آن بهره بگیرند بحث انتشار اوراق مبتنی بر سهام است.

در سازوکار اوراق اجاره دارایی معینی از اموال شرکت فروخته شده و سپس منافع آن در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت قرار می‌گیرد.

برگزاری دوره آموزشی «مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم» ویژه نهادهای مالی

مهرداد عاصی، سرپرست اداره آموزش بازار سرمایه گفت: اداره آموزش بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره آموزشی”مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم” را از ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ الی ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ با همکاری مرکز مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم سازمان بورس برگزار خواهد کرد.

این دوره آموزشی به صورت رایگان و با رویکرد آشناسازی مدیران عامل و مسئولین واحد مبارزه با پولشویی نهادهای مالی با مقررات و رویه‌های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برگزار خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]