ریزش ارزش دلار در بازار
ریزش ارزش دلار در بازار

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۹۸۶ دلار و ۳ سنت رسید.

قیمت طلا یکی از مهمترین موضوعات در بازار سرمایه و صنعت جواهرسازی است. قیمت طلا به عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه، نرخ بهره، نرخ تورم و نرخ ارز وابسته است. در سال‌های اخیر، قیمت طلا به دلیل نوسانات شدید در بازار سرمایه، تغییرات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. با این حال، طلا همچنان به عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های پایدار و محبوب در بین سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.

پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا پس از اجلاس فدرال رزرو این کشور و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره ارزش طلا را بالا برد، اما این افزایش قیمت محدود بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۹۸۶ دلار و ۳ سنت رسید.

به نقل از رویترز، بانک مرکزی امریکا مطابق آنچه انتظار می‌رفت نرخ بهره را در اجلاس روز چهارشنبه ثابت نگه داشت، اما از احتمال افزایش دوباره آن خبر داد.

تاجران ۸۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه دسامبر هم تغییری نداشته باشد اما فدرال رزرو از اواسط سال آینده میلادی دوباره تغییراتی انجام دهد.

این سناریو ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا را پایین آورده و به سود طلا بوده است. اما تاجران بیشتر به سرمایه‌های کم خطرتری مانند بازار بورس روی آورده‌اند که باعث شده افزایش قیمت طلا محدود باشد.

تمرکز سرمایه‌گذاران درحال‌حاضر بر اطلاعات اقتصادی امریکا و لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور است که قرار است امروز منتشر شود. هرگونه نشانه‌ای از تقویت بازار کار در امریکا احتمال افزایش دوباره نرخ بهره را بالاتر می‌برد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو امریکا همچنین اعلام کرد این بانک راه طولانی برای رسیدن به هدف تورم ۲ درصدی در پیش دارد و درحال‌حاضر هدف آن یک تورم بالای ۵ درصد تا حداقل پایان سال آینده میلادی است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۹ درصد افزایش ۹۲۷ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]