ورود تدریجی۸۰۰ اتوبوس داخلی به‌ ناوگان اتوبوسرانی تهران
ورود تدریجی۸۰۰ اتوبوس داخلی به‌ ناوگان اتوبوسرانی تهران

اکوایران :‌مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در آیین ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به منطقه ۲۱ گفت: بر اساس قراردادهایی که با تولیدکنندگان داخلی برای تأمین ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کرده‌ایم، نزدیک به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته‌ایم که به‌ تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می‌شوند.

​​مهدی علیزاده با اعلام اینکه در ۱۰ سال گذشته، ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده بود، افزود: در این دوره، با حمایت شهردار و شورای شهر توانستیم قراردادهای خوبی را برای تأمین اتوبوس‌های نو از نوع دیزلی، گازسوز و برقی، هم با تولیدکنندگان داخلی و هم با تولیدکنندگان خارجی، منعقد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در توزیع اتوبوس‌های جدید، مناطق کم‌برخوردار و نیازمند به وسایل حمل و نقل عمومی است که منطقه ۲۱ از جمله این مناطق بوده و بر این اساس، ۳۰ دستگاه اتوبوس را به این منطقه اختصاص دادیم، اظهار کرد: اتوبوس‌های جدید در مقایسه با اتوبوس‌های قدیمی، دارای امکانات بهتر و بیشتر بوده و هوشمندتر هستند.

مدیرعامل شرکت واحد با تأکید بر اینکه پیش از این، شهروندان منطقه ۲۱ بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در ایستگاه‌ها در انتظار رسیدن اتوبوس، معطل می‌شدند، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید و تعداد دیگری که در آینده اضافه خواهد شد، سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها به ۵ تا ۱۰ خواهد رسید و معطلی مسافران به مراتب کمتر خواهد شد. 

در ادامه این مراسم، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با ابراز خوشحالی از تحویل ۳۰ دستگاه اتوبوس نو به منطقه ۲۱ گفت: این منطقه از جهت وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، جزو مناطق کم‌برخوردار بوده و از نعمت مترو نیز بهره‌مند نیست و لذا در کوتاه‌مدت باید نیاز منطقه به اتوبوس را تأمین کنیم و در درازمدت، در خصوص حمل و نقل انبوه‌بر و ریلی برنامه‌ریزی نماییم. 

مهدی گلشنی با اعلام اینکه با توجه به عدم عبور خطوط مترو از منطقه ۲۱، سرانه وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه پایین است، افزود: این مسئله، تکلیف مضاعفی را برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد کرده تا توجه ویژه به این منطقه داشته باشد و لذا در آینده، خط ۱۱ مترو در این منطقه سرویس‌دهی خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه در طرح‌های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، برای منطقه ۲۱ در حوزه‌های مترو و اتوبوسرانی و احتمالاً تراموا، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است، اظهار کرد: با اجرای این برنامه‌ها، انتظار می‌رود تا این منطقه از نظر دارا بودن وسایل حمل و نقل همگانی به یکی از مناطق برتر تهران تبدیل شود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهرانبا بیان اینکه اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس نو به منطقه ۲۱، باعث کاهش سر فاصله‌ حرکت اتوبوس‌ها و کاهش معطلی شهروندان در ایستگاه‌ها خواهد شد، تصریح کرد: به موازات رشد کمّی ناوگان اتوبوسرانی، تلاش می‌کنیم تا توسعه کیفی خدمات و امکانات اتوبوس‌ها را نیز ارتقاء دهیم.

 گلشنی با تأکید بر اینکه در اتوبوس‌های جدیدی که وارد منطقه ۲۱ شدند، محل ویلچر و کالسکه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها علاوه بر داشتن مانیتور، از سیستم‌های سرمایش و گرمایش و تهویه نیز برخوردارند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]