خبر خوش برای معلمان بازنشسته
خبر خوش برای معلمان بازنشسته

وزیر آموزش و پرورش، سخنانِ مشاورش را تکذیب کرد و گفت:معلمان بازنشسته می توانند بدون هیچ شرطی ادامه همکاری دهند.

به گزارش نبض بازار، درحالی که سجاد صدیقی مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش از کسب رتبه ۳ به عنوان شرط ادامه همکاری معلمان بازنشسته خبر داده بود وزیر آموزش و پرورش این موضوع را تکذیب کرد و گفت:
 تلاش می‌کنیم، معلمانی که در سن بازنشستگی هستند به همکاری خود برای تدریس ادامه دهند و به کسب رتبه سه نیازی نیست.

وی افزود: هر معلم بازنشسته‌ای که تمایل به ادامه همکاری داشته باشد و از عملکرد او رضایت وجود داشته باشد می‌تواند به تدریس خود ادامه دهد و شرطی هم وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون ملاک در اختیار برای بررسی معلمان بازنشسته، رتبه‌بندی است که صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها را سنجش می‌کند، اگر فردی با ۳۰ سال سابقه با تلاش و پیگیری توانسته رتبه قابل قبولی را احراز کند، شرایط دعوت به همکاری را دارد. البته برای بازنشستگان سال‌های قبلتر که مشمول رتبه بندی نبودند هنوز تصمیم گیری نشده است و احتمالاً ارزشیابی سال‌های گذشته آن‌ها ملاک عمل باشد یا اینکه فرایندی را برای پالایش انتخاب کنند.

تدریس معلمان بازنشسته در طول سالیان اخیر به عنوان یکی از راهکار‌های وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در کلاس‌های درس است.

برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آموزش و پرورش اعلام کرده است: تمام معلمانی که بعد از شروع سال تحصیلی واجد شرایط بازنشستگی می‌شوند در صورت نیاز منطقه و درخواست خودشان زمان بازنشستگی آن‌ها به پایان سال تحصیلی موکول شود. این یعنی معلمانی که باید بازنشسته شوند می‌توانند بازنشستگی خود را به تأخیر بیندازند.

همچنین معاونان آموزشی، پرورشی، فنی و مهارتی، فناوری و هوشمندسازی، عمومی و معاون اجرایی (به جز دفترداران سابق که به معاون اجرایی تغییر سمت یافته‌اند) به میزان ۶ ساعت در هفته تدریس خواهند داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]