صعود کم رنگ بورس در آخر هفته / کدام نمادها سبز بودند؟
صعود کم رنگ بورس در آخر هفته / کدام نمادها سبز بودند؟

بورس در معاملات ۱ آذر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۱۲۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۰ واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بورس، نماد شستا به عنوان یکی از نمادهایی که در بازار سهام رشد قابل توجهی داشتند، در بین نمادهای رنگ سبز قرار گرفت. همچنین، شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش قابل توجهی به معاملات امروز پایان داد.

معاملات روز چهارشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی نوری، وبملت، شپنا، فارس، فولاد، شپدیس و ذوب تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۲۷۳۱ واحدی به ۷۰۶ هزار و ۲۷۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۲۳۶,۲۹۰.۷۸۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۴,۸۹۷.۸۹۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۶۷۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فصبا، آریا، وسپهر، بپاس، دماوند، زاگرس و خدیزل هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱ آذر ۱۴۰۲

️وزیر امور اقتصادی و  دارایی: دولت در تلاش است تا با کاهش نااطمینانی‌ها و افزایش پیش‌بینی‌پذیری شرکت‌ها و صنایع بورسی، بازار سرمایه در مسیر متعادل و رو به رشد قرار گیرد.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت: تمامی مراحل مربوط به انحصار وراثت سهام عدالت متوفی رایگان بوده، وراث متوفیان سهام عدالت باید انحصار وراثت را انجام داده و گواهی حصر وراثت دریافت کنند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی: آذر امسال نخستین سال برگزاری همایش” ICM ” است، تاکنون ۲۵ مقاله داخلی و ۱۵ مقاله خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده و ۳۰۰ فرد داخلی و خارجی در این همایش حضور دارند.

وزیر نفت: تولید نفت تاپایان امسال به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و سال آینده به ۴ میلیون بشکه خواهد رسید.

فعال شدن تابلوی سبز و انرژی تجدیدپذیر دو راهبرد موفق بورس

رئیس بانک مرکزی هند، گفت: تغییرات شگرفی در حال وقوع است. اعتدال در تورم اصلی قابل توجه است، اما کمیته سیاست پولی هند (MPC) باید به دقت موضع ضد تورم داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی هند با بیان اینکه بانک مرکزی به رصد دقیق عوامل تورم‌زا ادامه خواهد داد، هشدار داد: هند با وجود تدابیر در نظر گرفته شده هنوز در برابر شوک های قیمت مواد غذایی ناشی از تغییرات شدید آب و هوایی آسیب پذیر است.

این دومین هشدار رییس بانک مرکزی هند در یک ماه گذشته در مورد خطرات ناشی از تورم مواد غذایی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]