آمار عجیب از  نداشتن بیمه آتش سوزی/ وضعیت ضریب نفوذ بیمه وخیم است
آمار عجیب از  نداشتن بیمه آتش سوزی/ وضعیت ضریب نفوذ بیمه وخیم است

۹۴ درصد واحدهای مسکونی و ۸۰ درصد ساختمانهای اداری کشور بیمه آتش سوزی ندارند. ضریب نفوذ بیمه در کشور ۲ درصد و در استان ۲ درصد است.

 

مهدی شریعتی افزود: ۶۶ شعبه بیمه در سطح خراسان رضوی وجود دارد. ۸۳۵۰ نماینده بیمه و ۱۷۳ کارگزار بیمه‌ای در سطح استان فعالیت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: ضریب نفود بیمه در سطح دنیا در حال رشد بوده و ما نیز باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا این رشد ادامه پیدا کند. امروزه وضعیت مطلوبی در حوزه ضریب نفوذ بیمه نداریم.

 

شریعتی بیان کرد: از هدف‌های ما در شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان، بررسی راهکار‌های توسعه فرهنگ بیمه و گسترش نفوذ بیمه است. افزایش ضریب نفوذ بیمه تنها با تلاش شرکت‌های بیمه‌ای صورت نمی‌گیرد و تمام دستگاه‌ها باید به این حوزه ورود پیدا کنند.

 

وی عنوان کرد: یکی از اهداف دیگر ما کوشش برای حفظ و تقویت سلامت بازار بیمه استان است. در همین راستا تلاش می‌شود تا مزایای بیمه و جایگاه آن در زندگی مردم به منصه ظهور برسد.

 

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان بیان کرد: ۹۴ درصد واحد‌های مسکونی و ۸۰ درصد ساختمان‌های اداری کشور بیمه آتش‌سوزی ندارند. ضریب نفوذ بیمه در سطح کشور ۲ درصد بوده و این عدد در استان ۲ درصد است.

 

وی در رابطه با همکاری شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان با پلیس راهور و اداره‌کل راهداری عنوان کرد: پلیس مطرح می‌کند که روزانه در خراسان رضوی ۵۰۰ تصادف صورت می‌گیرد و این صنعت بیمه است که این افراد را از دردسر‌های دادگاه دور می‌کند. یعنی صنعت بیمه در امنیت استان نقشی اساسی و اصولی دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]