صعود پر قدرت بورس / کدام نمادها بیشترین رشد را داشتند؟ + نقشه
صعود پر قدرت بورس / کدام نمادها بیشترین رشد را داشتند؟ + نقشه

بورس در معاملات ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۸۴۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۱ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بورس، نماد فولاد به عنوان یکی از نمادهایی که در بازار سهام رشد قابل توجهی داشته، در بین نمادهای بازار سهام با رنگ سبز قرار گرفته است. این نشانگر این است که قیمت سهام فولاد در طول جلسه معاملات امروز افزایش یافته است. همچنین این رشد در قیمت سهام فولاد نشان دهنده افزایش ارزش سهام این نماد در بازار سهام است. شاخص کل بورس نیز در پایان جلسه معاملات امروز با افزایش قابل توجهی به پایان رسیده است. این نشانگر نشان می‌دهد که ارزش کلی بازار سهام در طول روز افزایش یافته است. این رشد در شاخص کل بورس نشانگر سودآوری قابل توجهی برای معامله‌گران در این جلسه معاملات است.

معاملات روز چهارشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، وغدیر، فملی، وبملت، رمپنا، پارسان و وتجارت تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۸ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۱۲۵۶ واحدی به ۷۱۲ هزار و ۷۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۵۶۳,۴۴۵.۴۶۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۶,۸۷۰.۲۲۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۶۳۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، آریا، وسپهر، سامان، انتخاب، تجلی و مارون هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۸ آذر ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز  مرحله اول سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه خبر داد.

محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، از واریز نشدن سود مشمولان عدالت توسط ۹ شرکت خبر داد.

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار: در حال‌حاضر فقط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های زنجان و خراسان شمالی به سبب شفافیت صورت‌های مالی، مجمع سهامداران خود را برگزاری خواهند کرد.

سمیه خلوصی، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران: میزان تولید شرکت‌های بزرگ فلزات اساسی در نیمه دوم سال نسبت به ۶ ماه نخست­ افزایش ۱۰ درصدی خواهند داشت.

تجدید ارزیابی دارایی‌ها، راهی برای واقعی‌تر شدن ارزش بازار شرکت‌ها

رضا عیوضلو، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش دارایی‌های شرکت‌ها یکی از وجوه ارزشگذاری شرکت‌ها است و در حال حاضر ارزش بازار شرکت‌ها در بازار سرمایه خیلی کمتر از ارزش روز دارایی‌های شرکت‌ها است.

 سرمایه‌گذاران و سهامداران حق دارند از ارزش روز دارایی‌ها مطلع شوند. این اتفاق هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای تصمیم‌گیران و سیاستگذاران مزایایی در پی خواهد داشت.

راه‌اندازی آزمایشی سامانه جدید نظارت بر انتشار اوراق بدهی موسوم به سامانه ناب

مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای تامین مالی و حذف مدارک کاغذی از مراحل اولیه شامل ثبت، ارسال مدارک و مستندات درخواست توسط متقاضیان تامین مالی تا مراحل پایانی شامل انعقاد و امضای الکترونیکی قراردادهای میان ارکان انتشار اوراق و واریز وجوه نقد حاصل از انتشار اوراق به حساب متقاضیان، از ویژگی‌های برجسته این سامانه است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]