پیش بینی خطرناک درباره وضعیت بورس / نمادها سقوط می کنند؟
پیش بینی خطرناک درباره وضعیت بورس / نمادها سقوط می کنند؟

در روز سه‌شنبه، بازار سهام شاهد افت تراز شاخص هم‌وزن و کاهش ارزش معاملات خرد بود. این وضعیت ممکن است باعث افزایش احتمال ریزش شاخص‌ها در روز چهارشنبه شود.

در روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس با افزایش ۴,۲۱۸ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. در عین حال، شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۷۲۰ واحدی به سطح ۷۶۲ هزار و ۹۰۰ واحد ایستاد. همچنین، شاخص کل فرابورس با افت ۰.۹ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۶۳۹ واحد رسید و شاخص هم‌وزن فرابورس نیز با کاهش ۴۹۸ واحدی به سطح ۱۳۸ هزار و ۱۲ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۳۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت گروه مالی صبا تامین (صبا)، شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) و شرکت فرانسوز یزد (کایزد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای واتی (شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند)، رمپنا (شرکت مپنا) و اخابر (شرکت مخابرات ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۳۹ نماد صف خرید داشتند و ۵۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۳۸۶ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز نیز همانند دو روز پیشین شاخص کل رشد کرد اما شاخص هم وزن ریزش کرد. تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر بود و نرخ ریزش شاخص هم وزن از نرخ رشد شاخص کل بیشتر بود.

رمپنا، اخابر و حکشتی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای فولاد، فملی، پارسان، شتران و شبندر بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

همچنین دیروز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۴۴۹ میلیارد تومان بود. نمادهای وسالت، رمپنا، وتجارت، اخابر، ذوب، خساپا، چکاپا، شستا، فملی و ومعادن بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

در روزی که تعداد نمادهای قرمز بازار بیشتر بود و شاخص هم وزن ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام نیز ربزش کرد. ارزش معاملات خرد سهام با افت ۱۷ درصدی به ۶ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان ریزش کرد.

بنابراین می‌توان از سه سیگنال منفی معاملات دیروز صحبت کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]