زور بورس به صعود نرسید! / وضعیت نمادهای ریزشی در بازار + نقشه
زور بورس به صعود نرسید! / وضعیت نمادهای ریزشی در بازار + نقشه

در جریان معاملات بازار سهام در تاریخ ۲ دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس با کاهش ۱۸۷۴ واحدی به کار خود پایان داد و در نهایت به سطح ۲,۲۰۸,۰۰۰ واحد رسید.

در تاریخ ۲ دی ماه، بازار سهام با روندی نزولی آغاز به کار کرد و تعداد زیادی از نمادهای بورسی شاهد کاهش قیمت بودند. این ریزش باعث شد بیشتر نمادها در حالت منفی قرار گیرند و صفحات سهامداران به رنگ قرمز درآمد که نشان‌دهنده‌ی افت ارزش سهم‌هاست.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل به نزدیکی ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، شپنا، وبملت، حکشتی، رمپنا و فارس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار-بورس

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۴۴۴ واحدی به ۷۶۱ هزار و ۸۰۲ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۷,۰۸۸,۲۴۹.۲۵۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۱,۱۰۷.۰۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۲۸۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز انتخاب، هرمز، غصینو، آریا، زاگرس، وسپهر و وگردش هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲ دی۱۴۰۲

محمد باقر حسن‌زاده، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام رفع مشکلات سامانه کدال، از راه‌اندازی نسخه جدید با امکانات به روز و مدرن در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

علی رحمانی، مدیر عامل اسبق شرکت بورس تهران: افزایش شفافیت و پیامدهای مثبت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سبب واکنش بازار سهام نسبت به این مساله خواهد شد.

بانک جهانی در گزارشی از کنترل تورم و ثبات نرخ ارز در ایران خبر داد.

شاخص‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق توسعه و تثبیت بازار از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ۳۰۸ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال (۷۴.۶ درصد)، ۴۸ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال (۱۱.۷ درصد) و ۱۳ هزار و ۸۲ میلیارد ریال (۳.۲ درصد) بود.

افزایش نقش بازار سرمایه در قالب پروژه‌های مشارکتی

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در قانون بودجه سال آینده در صورتی که پروژه‌های عمرانی به سمت پروژه‌های مشارکتی حرکت کنند، شاهد پررنگ‌تر شدن نقش بازار سرمایه خواهیم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]