دستور فوری بورس خطاب به سایپا و ایران خودرو
دستور فوری بورس خطاب به سایپا و ایران خودرو

رئیس سازمان بورس، اعلام کرد که شورای عالی بورس تأکید کرده است که نیاز است دارایی‌ها مورد تجدید ارزیابی قرار گیرند، ساختار مالکیتی بهبود یابد و نظام تصدی‌گری دولت مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین، ضرورت واگذاری سهام تودلی، خروج از سرمایه‌گذاری‌های غیرمرتبط، افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها در دو شرکت خودروساز بزرگ کشور را مورد تأکید قرار داد.

در توضیح برخی از دستورات جلسه سه‌شنبه گذشته شورای‌عالی بورس، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد که پس از ارائه گزارش وضعیت بازار، جزییات پذیره‌نویسی موفق شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین پذیره‌نویسی از محل صرف سهام در بازار فرابورس به اعضای شورا گزارش شد.

عشقی، همچنین عنوان کرد: یکی دیگر از دستورات مهم جلسه شورا، موضوع گزارش وضعیت و عملکرد شرکت‌های خودروساز بزرگ در بازار اصلی بورس تهران بود که شرکت بورس نیز گزارش کارشناسی خود در این خصوص را ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود در این صنعت که بعضا مزمن شده است، اعضای شورا متفقاً بر انجام یکسری اقدامات اصلاحی عاجل برای برون رفت از این وضعیت تاکید و مقرر شد در جلسات آتی شورای‌عالی بورس، با وزیر صنعت، معدن و تجارت مباحث کارشناسی تکمیلی مطرح و تصمیم مربوطه اتخاذ شود که مسلما نیازمند همراهی و انجام برخی از اقدامات از سوی وزارت متبوع است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه تاکید کرد: در کنار موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اصلاح ساختار مالکیتی این دو خودروساز و بازنگری در نظام تصدی‌گری دولت در آنها، لزوم واگذاری سهام تودلی، خروج از سرمایه‌گذاری‌های غیرمرتبط و همچنین افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای‌عالی بورس بود.

وی همچنین تصریح کرد: در ادامه جلسه، ضمن تاکید همه اعضاء بر اهمیت موضوع سهام عدالت، اقدامات انجام شده به منظور تسریع در برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با پیشتازی دو استان زنجان و خراسان شمالی براساس مصوبه قبلی شورا برای اعضاء تشریح شد که امید می‌رود مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم بهمن ماه شاهد برگزاری این دو مجمع باشیم.

صنعت بانکداری که در حال حاضر در شمار ۱۰ صنعت برتر بازار بورس و اوراق بهادار قرار دارد، در دهه ۸۰ شمسی وارد این بازار شد و در کمتر از یک دهه توانست جایگاه قابل قبولی را به دست آورد. صنعت بانکداری علی‌رغم زمان کمی که از پیوستنش به بازار بورس می‌گذرد، از پیشینه و بنیادی قوی برخوردار است. تحلیل و بررسی صنعت بانکداری به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد کشور و گردش نقدینگی دارد، حائز اهمیت می‌باشد.

معرفی و جایگاه شرکت

بانک کارآفرین از اولین و از معدود بانک‌های کشور است که مستقلاً و توسط کادر فنی داخلی خود نسبت به بومی‌سازی، پیاده‌سازی، توسعه و نگهداری سامانه بانکداری متمرکز خود اقدام کرده و در سال ۱۳۸۸ پس از مهاجرت موفقیت‌آمیز از سیستم «بانک ایران» به سیستم «آفرین» گام بزرگی در ارائه و توسعه خدمات بانکی خود برداشت و وارد فاز جدیدی از ارائه خدمات نوین در صنعت بانکداری شد. اما در ادامه در توسعه خدمات الکترونیکی بانکی جا ماند و تا جایی که قرار است به زودی سیستم آفرین را کنار گذاشته تا قبل از سال با سیستم جدیدی شروع به کار کند.

بانک کارآفرین یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که به اشخاص حقیقی و حقوقی و کارمندهای ارگان‌های دولتی و سازمان‌ها وام و تسهیلات مالی میدهد. طبق اطلاعات رسمی بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۲، تسهیلات این بانک شامل طرح صبا، طرح ارزش سلامت، وام قرض ‌الحسنه ازدواج، تسهیلات نیک‌ آفرین پلاس و تسهیلات امید آفرین میشود. ارزش بازار بانک کارآفرین در بورس مبلغ ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان میباشد که در حال حاضر به ارزش ۲.۷ میلیارد تومان معاملات روزانه دارد اما متاسفانه باید اذعان داشت که اینترنت بانک و موبایل بانک آن چندان در پرداخت ها و جابجایی پول سهمی در قیاس با بانک پارسیان، بانک ملت و… ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]