به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین درباره نقش ایران در منطقه، بار دیگر اذعان کرد که شواهد موثقی برای اثبات ادعای «نقش مستقیم» ایران در حمله حماس به مواضع اسرائیل وجود ندارد، اگرچه رفتار ایران را در این زمینه نگران‌کننده می‌داند. جان […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین درباره نقش ایران در منطقه، بار دیگر اذعان کرد که شواهد موثقی برای اثبات ادعای «نقش مستقیم» ایران در حمله حماس به مواضع اسرائیل وجود ندارد، اگرچه رفتار ایران را در این زمینه نگران‌کننده می‌داند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا باور دارد که با وجود نبودن مدارکی مرتبط با نقش مستقیم ایران در حمله جنبش مقاومت فلسطین به مواضع اسرائیل، همچنان ایران باید به دلیل حمایت‌های قبلی تا لحظه وقوع این حمله از سوی حماس هزینه‌ای بپردازد و اقدامی تلافی‌‎جویانه‌ای در قبال آن انجام شود، با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران و محور مقاومت گفت: «سوال شما این مفهوم ضمنی را در خود دارد که گویی چشمان ما همین الان به روی این واقعیت باز شده است که آن‌ها از حماس و حزب‌الله و دیگر شبکه‌های تروریستی حمایت می‌کرده‌اند. به خاطر اقدامات ما در آمریکا برای هدف قرار دادن محور مقاومت می‌توان گفت که حماس یکی از تحریم‌شده‌ترین شبکه‌های تروریستی در دنیا است».
کانال عصر ایران در تلگرام

وی با دفاع از سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا در قبال ایران گفت: درباره ایران هم ما از آغاز دوره فعالیت این دولت بیش از ۴۰۰ نهاد این کشور را تحریم کردیم؛ ۴۰ مقررات تحریمی نیز علیه ایران وضع شده است که ۳۰ مورد از آن‌ها، تنها در سال گذشته بوده‌اند.

کربی در ادامه این نشست خبری، ضمن دفاع از حضور مداخله‌جویانه و ثبات‌زدای نظامی این کشور در منطقه به بهانه کمک به تامین امنیت آن، ادعاهای پیشین درباره نقش ایران در منطقه و در جنگ اوکراین را تکرار کرده و گفت: ما حضور نظامی‌مان در منطقه خلیج فارس را به دلیل حملات آن‌ها به کشتی‌های تجاری افزایش دادیم.
از سراسر وب

تیرآهن با بهترین قیمت، ساختمانی قوی با صرفه‌جویی در هزینه!

وی افزود: به دلیل حمایتشان از روسیه و این موضوع که هنوز به پوتین پهپادها و فناوری‌های(پهپادی) برای کشتن اوکراینی‌های بی‌گناه می‌دهند، تحریم‌های بیشتری علیه آن‌ها اعمال کردیم. در حال حاضر هم توانمندی‌های نظامی خود را بالا برده‌ایم. این کار را در حوزه نیروی دریایی در شرق مدیترانه انجام دادیم. بنابراین، فکر می‌کنم که کسی از رفتار ثبات‌زدای ایران در منطقه چشم‌پوشی نکرده است.

وی مدعی شد: «ما آشکارا واقفیم که ایران به طور کلی در این زمینه، به دلیل حمایت‌های دیرینه خود از حماس، نقش هم‌دستانه دارد. اگر حمایت حکومت ایران نبود، حماس اصلا قادر به فعالیت نبود.»

با این حال، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد: اما هنوز مدرک بخصوصی نیافته‌ایم که به ما بگوید آن‌ها از برنامه‌ریزی برای این حمله پیچیده در شنبه گذشته مطلع بودند یا در این برنامه‌ریزی، تامین منابع و آموزش آن‌ها برای این حمله دست داشته‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]