عرضه ۴۰ هزار تن میوه تنظیم بازاری شب عید
عرضه ۴۰ هزار تن میوه تنظیم بازاری شب عید

سازمان تعاون روستایی کشور از عرضه ۴۰ هزار تن میوه برای عرضه گسترده پیش از نوروز، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک خانم میانسال در حال خرید میوه می‌گوید که هر سال با نزدیک شدن عید قیمت میوه بالا می‌رود، نظارت‌ها بر بازار هم در ایام تعطیلات، تقریبا تعطیل می‌شود. ایوب فصاحت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می‌گوید که ۴۰ هزار تن آماده داریم و از ۳ روز مانده به پایان سال به بازار تزریق می‌کنیم. وی امیدوار است که این میزان میوه مانع افزایش قیمت شود به گفته او هرچه عرضه بیشتر شود قیمت در برابر بالا رفتن مقاومت خواهد کرد.
 سال‌های گذشته طرح تنظیم بازار میوه شب عید اجرا می‌شد که نظارت بر قیمت‌های مصوب حلقه مفقوده بود و برخی از میوه فروشی‌ها از این قیمت‌ها پیروی نمی‌کردند، کیفیت پایین میوه‌ها از دیگر مشکلات میوه تنظیم بازاری بود.
فصاحت می‌گوید که اگر احساس کنیم که قیمت میوه میل به افزایش دارد، توزیع را از ۱۰ اسفند شروع خواهیم کرد و قیمت میوه‌هایی که عرضه می‌شود نسبت به بازار ۱۵ درصد تخفیف دارد. به گفته سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ۲۰ هزار تن میوه سیب و پرتقال خریداری شده است که اتحادیه‌های مربوط توزیع می‌کنند همچنین ۲۰ هزار تن هم ذخیره احتیاطی آماده شده است. با فرض اینکه هر خانواده در ایام عید برای پذیرایی از مهمان ۲۰ کیلو میوه خریداری کند، این میزان برای ۲ میلیون خانوار کفایت خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]