قاضی‌عسکر: مرکز «ری شناسی» در پژوهشگاه قرآن و حدیث ایجاد شد
قاضی‌عسکر: مرکز «ری شناسی» در پژوهشگاه قرآن و حدیث ایجاد شد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: مرکزی به نام «ری شناسی» در پژوهشگاه قرآن و حدیث ایجاد شد و بزودی تعدادی از آثار آن ازجمله اشعار فاخر درمورد حضرت عبدالعظیم(ع) آماده چاپ می‌شود.

به گزاش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه امشب در ویژه برنامه شب شعر با عنوان «در سایه سار سیدالکریم» خطاب به پیرغلامان، اساتید، شعرای آئینی و مداحان اهل بیت(ع) حاضر در جلسه با بیان اینکه قدر خود را بدانید، اظهار کرد: کارتان بسیار ارزشمند است چرا که سرودن شعرهای آئینی و ارائه توسط مادحین نعمت بزرگی است که روح و جان انسان‌ها را به حرکت درمی‌آورد.

وی با اشاره به اهمیت شعر نزد اهل بیت(ع) و توجه به آن همچنین نقش آن در حماسه عاشورا و با تاکید بر اینکه در طول تاریخ اسلام بسیاری اوقات هنگامی که می‌خواستند شور آفرین باشند و بر ضد ظلم تحریک کنند از شعر بهره می‌برند، گفت: تحولی در جامعه بعد انقلاب در حوزه شعر رخ داد که بخش عمده آن قرین خردمندی‌ها و سخنان ارزشمند رهبری که اشعار سمت و سوی جدیدی پیدا کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با یادآوری اینکه غیر از شعرای معروف مثل محتشم و امثال آن متاسفانه قضایای عاشورا و کربلا ذلیلانه مطرح می‌شد، عنوان کرد: بعد از انقلاب شعرای خردمند و آئینی ما چنان زیبا شعر می‌سرایند که شورآفرین و اثرگذار است.

قاضی‌عسکر بر توجه رهبری به شعر و شعرا اشاره و اضافه کرد: یکی از راه‌هایی که فرهنگ اسلام و انقلاب را صادر کنیم شعر است.

وی با بیان اینکه اشعار شعرای قدیم و بزرگ ما در بسیاری نقاط دنیا مورد توجه است و باید تاثیرگذاری ادبیات ایرانی مثل گذشته رونق بگیرد و نباید کمرنگ شود، ادامه داد: اساسا هنر امتیاز و وسیله برای توسعه فرهنگ دینی و ملی است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: آمریکا بیشترین سرمایه‌گذاری در هالیود را دارد تا فرهنگ خود را به دنیا منتقل کند و ما آثار فاخری داریم و باید از زبان هنر معرفی کنیم مثلا با فیلم یوسف پیامبر بسیاری از مسیحیان تحت تاثیر قرار گرفتند و در بسیاری از نقاط دنیا پخش شد.

قاضی‌عسکر با تأکید بر اینکه هنر را دست‌کم نگیریم و توسعه دهیم، ابراز کرد: در چند ماه گذشته تلاش برای ری شناسی و شناخت بیشتر امامزاده، مدفونین و شخصیت‌های برجسته مثل شیخ صدوق و شیخ کلینی انجام شده و مرکزی به نام ری شناسی در پژوهشگاه قرآن و حدیث ایجاد و بزودی تعدادی از آثار آن ازجمله اشعار فاخر درمورد حضرت عبدالعظیم(ع) آماده چاپ می‌شود.

وی در پایان از همه هنرمندان خواست در این مسیر کارهایی درمورد ری ارائه دهند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]