اعزام هیات اقتصادی اتاق بازرگانی خرمشهر به بصره عراق| مرکز تجاری ایران در بصره جانمایی شد
اعزام هیات اقتصادی اتاق بازرگانی خرمشهر به بصره عراق| مرکز تجاری ایران در بصره جانمایی شد

خرمشهر- موسوی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: این اتاق با اعزام هیئتی به استان بصره عراق در مسیر بهبود فضای تجاری و رشد معاملات بازرگانان دو طرف گام برداشت.

سید مصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای توسعه روابط اقتصادی با استان های جنوب عراق، شناسایی موانع و ظرفیت های تجاری موجود و بررسی راه های تقویت ارتباطات و تعاملات فعالان اقتصادی، نشست هایی را در بصره انجام شد.

وی افزود: دیدار با سرکنسول ایران در بصره عراق در خصوص تقویت مراودات تجاری بین دو کشور ایران و عراق با محوریت مرزهای شلمچه و بنادر خرمشهر یکی از محورهای حضور در کشور عراق بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر به بازدید از محل پیشنهادی مرکز تجاری ایرانیان در استان بصره عراق اشاره کرد و گفت: این مرکز در پنج طبقه با مساحتی بالغ بر سه هزار متر مربع است که در صورت توافق نهایی برای برپایی این مرکز، می‌ توان شاهد رونق اقتصادی و توسعه تجاری بسیار شگرفی در تجارت با عراق بود. به ویژه که استان‌های جنوبی ایران و عراق از این فرصت به صورت بهینه بهره مند خواهند شد.

موسوی تاکید کرد: اتاق بازرگانی خرمشهر مکاتبات و پیگیری لازم برای جذب سرمایه گذار و راه اندازی این مرکز تجاری را اعلام کرده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با راه اندازی این مرکز مهم، امید است با همت تولیدکنندگان ایرانی، توسعه صادرات کالاهای ملی به بازار کشور دوست و همسایه عراق را به بار آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این سفر دیداری از اتاق صنایع بصره انجام شد که در آن مذاکرات در خصوص تقویت روابط فی مابین دو اتاق و دعوت از صاحبان صنایع دو کشور برای انجام دیدارهای رو در رو و توسعه همکاری های صنعتی انجام شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]