چرا اطلاع رسانی برای تعطیلی آلودگی هوا دیرهنگام است؟
چرا اطلاع رسانی برای تعطیلی آلودگی هوا دیرهنگام است؟

ساعات پایانی شب جمعه، ۱۰ آذر ماه استانداری تهران اعلام کرد که به دلیل شدید شدن آلودگی هوای تهران کودکستان‌ها و مدارس مقطع دبستان در استان تهران به غیر از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و بخش رودبار قصران در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.

به گزارش اکوایران، این تصمیم را کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گرفت. طبق مصوبات این کارگروه توصیه شد که گروه‌های حساس از تردد در فضای باز خودداری کنند و افراد در فضای باز ورزش نکنند.
در ۲۴ ساعت گذشته همزمان با اینکه شاخص آلودگی هوا عدد ۱۴۶ را نشان داد و اورژانس در میادین اصلی مستقر شد، میزان شکایت شهروندان از اطلاع رسانی دیرهنگام هم شدت گرفت. برخی از والدین کارمند همزمان با غیرحضوری شدن مدارس فرزندانشان از اینکه چگونه باید زمان حضور فرزند در خانه و حضور خودشان در سرکار را تنظیم کنند، شکایت کردند.
روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید، این شرکت تنها یکی از اعضای کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران است و مسئولیت اعلام تعطیلی با استانداری است، اما چرا تعطیلی‌ها معمولا دیرهنگام اعلام می‌شود؟ شاخص‌های آلایندگی باید روی چه عددی باشند تا مدارس تعطیل شود؟ در این ویدئو به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]