انفجار در بازار ارز دیجیتال/ چشم از این رمز ارز برندارید
انفجار در بازار ارز دیجیتال/ چشم از این رمز ارز برندارید

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ یکی از داغ‌ترین موضوعات فناوری بود و ازطرفی بازار رمزارزها پس‌از روند نزولی طولانی‌مدت با شروع سال جاری رشد چشمگیری را تجربه کرد. امسال همچنین شاهد روی کار آمدن توکن‌های هوش مصنوعی بودیم که ترکیبی از دو فناوری‌ اشاره شده را ارائه می‌دهد.

توکن‌های هوش مصنوعی (AI Tokens) باعث روی کار آمدن پروژه‌هایی شده‌اند که فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این توکن‌ها که به‌نام ارز دیجیتال یا رمزارز هوش مصنوعی نیز شناخته می‌شوند، بیشتر برای ساده‌سازی تراکنش‌ها و تعاملات مرتبط با فضای هوش مصنوعی طراحی شده‌اند و به‌طور همزمان ویژگی‌های برتر بلاک چین ازجمله شفافیت عملکرد و امنیت بالا را ارائه می‌دهند.

هوش مصنوعی بدون انسان نمی‌تواند موفق باشد. توکن‌های هوش مصنوعی در مرکز اکوسیستم‌ها، اعضای جامعه را با پروژه‌ها و ارزش‌های بنیادی آن‌ها نزدیک‌تر می‌کنند. آن‌ها نوعی انگیزه برای افزایش مشارکت جامعه و دستیابی به مخاطبان جدید هستند. جوامع بشری اهمیت بالایی دارند زیرا عنصر انسانی برای هر پروژه‌ی هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد. به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند به صحیح بودن یا دقت پاسخ‌های چت‌بات هوش مصنوعی امتیاز دهند و بازخوردهایشان را برای پروتکل ارسال کنند.

هوش مصنوعی ذاتاً صنعتی بحث‌برانگیز محسوب می‌شود زیرا همیشه مجموعه‌ای از چالش‌های منحصربه‌فرد ازجمله حریم‌ خصوصی، اعتماد و دقت بر سر راهش قرار دارند. به‌هر حال ترکیب هوش مصنوعی و بلاک چین می‌تواند به رفع این نگرانی‌ها کمک و به‌خصوص از سانسور و سوگیری داده‌ها جلوگیری کند.

بخش متمرکز بر فناوری هوش مصنوعی (AI) بازار ارزهای دیجیتال رشد مداومی را تجربه کرده است. بر اساس داده‌های موجود، ارزش بازار رمزارزهای مبتنی بر هوش مصنوعی در ۳۴ روز گذشته، شاهد افزایش قابل توجه ۱.۷۵ میلیارد دلاری بوده است.

اکثریت قابل توجهی از ۱۰ توکن برتر مبتنی بر هوش مصنوعی از رشد قوی برخوردار هستند و بیش از نیمی از آن‌ها رشدهای دورقمی را ثبت کرده‌اند.

قابل ذکر است که ارز دیجیتال گراف (GRT) با ارزش بازار بیش از ۲ میلیارد دلار به عنوان پیشتاز توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ظاهر شده و نسبت به ماه و روز قبل به ترتیب ۴۰.۷۳ و ۱۰ درصد رشد کرده است.

به این ترتیب، ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی مسیر رشد قابل توجهی را طی کرده‌اند و با ورود به سال ۲۰۲۴، ارزش بازار آن‌ها به ۷.۰۴ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده افزایش خیره‌کننده ۵۴۰ درصدی نسبت به ارزش ۱.۱ میلیارد دلاری آن در ۹ ژانویه ۲۰۲۳ است. در واقع، مسیر این رشد از ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ آغاز شد.

همانطور که گفته شد، گراف برترین عملکرد را در میان ۱۰ توکن برتر مبتنی بر هوش مصنوعی داشته است. رمزارز فچ (FET) نیز رشد قوی را نشان داده و قیمت آن ۳۴.۲۹ درصد در یک ماه گذشته صعود کرده است.

در همین حال، سینگولاریتی (AGIX) و اوشن (OCEAN) هم رشد متوسطی را تجربه کرده‌اند و قیمت آنها طی ۳۰ روز گذشته، به ترتیب ۵.۸۵ و ۴.۴۵ درصد افزایش یافته است. در واقع، این رشدها نشان می‌دهند که توکن‌های متمرکز بر هوش مصنوعی در بین سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۲۳، پیشرفت فناوری‌ هوش مصنوعی به دوران طلایی برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر این صنعت تبدیل شد و رشد‌های قابل توجهی را رقم زد.

حال با ورود به سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود که ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی که به دلیل رشدهای انفجاری خود شهرت دارند، از فضای زیادی برای رشد بیشتر برخوردار هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]