جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 19307
  • 23 آگوست 2023 - 16:17
  • 180 بازدید
  • ۰ دیدگاه

فوری / خودروهای لوکس از حصر، آزاد می شوند

فوری / خودروهای لوکس از حصر، آزاد می شوند
فوری / خودروهای لوکس از حصر، آزاد می شوند

اکو ایران : فروش خودروهای لاکچری مانده در گمرک در دستورکار دولت سیزدهم قرار دارد. رییس سازمان فروش و جمع آوری اوموال تملیکی خبر از برگزاری مزاید به خودروهای پورشه مانده در گمرک نوشهر داد.

به گزارش اکو ایران، خودروهای لوکسی که به دلایل مختلف امکان ترخیص از گمرک را پیدا نکرده بودند با دریافت پلاک ملی، فروخته خواهند شد.

آن طور که ریس سازمان فروش و جمع آوری اموال تملیکی گفت قرار است در جدیدترین دور عرضه خودروهای لاکچری دپو شده در گمرک، پورشه هایی که در گمرک نوشهر زمینگیر هستند با برگزاری مزایده بفروش برسند.

عبدالمجید اجتهادی با اشاره به برنامه ریزی برای زمان برگزاری مزاید گفت : مزایده فروش پورشه های مانده در گمرک طی دو ماه آینده نهایی می شود.

بررسی ها نشان می دهد خودروهای پورشه ای که در گمرک نوشهر زمینگیر شدند حدود ۱۰ سال پیش وارد شده اما به دلیل وجود موانع قانونی گوناگون امکان ترخیص پیدا نکرده و توقیف شدند.

براساس اعلام رییس سازمان فروش و جمع آوری اموال تملیکی آزادی پورشه های در حصر مانده به دلیل ظرفیتی است که دولت سیزدهم در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ایجاد کرده است.

این ظرفیت قانونی این امکان را فراهم کرده که خودروهای لاکچری مانده در گمرک با دریافت پلاک ملی بعد از ۱۰ سال در جاده ها و خیابان های کشور تردد کنند.

اجتهادی درباره دلایل توقیف این خودروها در گمرک نوشهر گفت این خودروها نه قاچاق هستند نه متروکه بلکه  این پورشه ها تاکنون با دستور قضایی به دلایل مشکلات مالیاتی، حجم بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی و عدم ثبت سفارش توقیف شده بودند که در گذشته ظرفیتی در قانون برای تعیین  تکلیف آنها وجود نداشت،  اما این ظرفیت قانونی ایجاد شده و طی ۲ ماه آینده به مزایده گذاشته خواهند شد.

هر چند تعداد خودروهای لاکچری مانده در گمرک های سراسر کشور در مقابل نیاز بازار چندان به چشم نمی آید و بخش قابل توجهی از آنها نیز یا ترخیص شده یا در شرف ترخیص هستند اما فرموش نکنیم این اقدام سیاست گذار، سیگنال مثبتی به بازار مخابره می کند. دولت در عمل نشان می دهد به دنبال مدیریت بازار خودرو با اهرم های در اختیار خود است. اگر این دست اقدام ها با واردات خودرو همراه شود می توان امیدوار بود بازار خود بعد حدود پنج سال روند مناسبی به خود بگیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند 09 مه 2024

فروش فوق العاده این خودرو را از دست ندهید / متقاضیان چهار روز مهلت دارند

اکو ایران : کرمان موتور محصول جدید خود را به صورت فروش فوق العاده عرضه می کند.

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟  + جدول 08 مه 2024

بیشترین افت قیمت در روز کاهشی به کدام خودرو رسید؟ + جدول

اکوایران: بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای داخلی روند آرامی را پشت سرگذاشتند. اکثر پرطرفدارهای داخلی روز باثبات، البته کمی کاهشی داشتند.

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب 08 مه 2024

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب

اکو ایران : سازمان ملی استاندارد جلوی شماره گذاری محصول یک خودروساز خصوصی را گرفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.