رفتار عجیب طلا و سکه در بازار ایران / دلار چند شد؟
رفتار عجیب طلا و سکه در بازار ایران / دلار چند شد؟

در بازار تهران، قیمت طلا، سکه و ارز امروز در مسیر نزولی حرکت کرد و تغییر کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که قیمت طلای جهانی روند صعودی خود را حفظ کرده است.

قیمت دلار امروز در بازار تهران در کانال ۵۱ هزار تومان قرار داشت. همچنین، قیمت هر گرم طلا به عیار ۱۸ در بازار، به مبلغ ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار تومان بود. همچنین، هر قطعه سکه امامی با قیمت ۳۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت‌ها ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه، تغییرات در بازار جهانی و شرایط اقتصادی قرار گرفته باشند.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز شنبه، ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

شنیده ها حکایت از آن دارد که طلای جهانی با نوسان قیمت همراه بوده و دلار یکی از عوامل اصلی این موضوع بوده است.

طلا در روز جمعه (۵ ژانویه) پس از نوسان یک درصدی بالا و پایین بر اساس داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده ثابت ماند اما به اولین کاهش هفتگی خود در چهار هفته گذشته به دلیل تقویت کلی دلار و بازدهی بالاتر خزانه‌داری چشم دوخت.

طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۲۱ سنت در هر اونس افزایش یافت. قیمت‌ها طی هفته نزدیک به یک درصد افت داشته است. طلای ایالات‌متحده به ۲۰۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که کارفرمایان ایالات‌متحده در ماه دسامبر بیش از آنچه انتظار می‌رفت، استخدام کرده‌اند اما داده‌های جداگانه از موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان می‌دهد که بخش خدمات ایالات‌متحده در ماه گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است.

بازده دلار آمریکا و اوراق قرضه ۱۰ ساله به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیدند و به ترتیب به بهترین هفته‌های خود از جولای و اکتبر رسیدند. بازار بر اساس ابزار CME FedWatch انتظار دارد که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مارس حدود ۶۷ درصد باشد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

خرید طلا در هند از نظر فیزیکی در این هفته افزایش یافت زیرا قیمت‌های داخلی از بالاترین رکورد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۳.۱۷ دلار در هر اونس رسید اما برای دومین سقوط هفتگی خود آماده شد و پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۶۱.۵۳ دلار رسید اما به بدترین هفته خود در هشت هفته گذشته رسید. پالادیوم با ۰.۹ درصد کاهش به کمترین میزان در سه هفته اخیر ۱۰۲۷ دلار و ۱۱ سنت رسید و در هفته ۶.۴ درصد کاهش یافت.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار و اوراق قرضه را بالا برده و قیمت طلا را طی یک هفته گذشته پایین آورده است.سرمایه‌گذاران منتظر گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالاتر از ۴ درصد باقی مانده و در آستانه بهترین عملکرد هفتگی خود از ماه اکتبر قرار دارد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا با توجه به جزئیات آخرین اجلاس این بانک متقاعد شده‌اند تورم در این کشور تحت کنترل درآمده، اما هنوز بی‌ثباتی‌های بسیاری در مورد دورنمای نرخ بهره وجود دارد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شرکت‌کنندگان بازار حالا ۶۵ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود. این رقم در هفته گذشته برابر با ۹۰ درصد بود.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۳۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۳  درصد کاهش ۹۵۳ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]