پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 20701
  • 28 آگوست 2023 - 14:12
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار از بازه مشخص خارج می‌شود؟

قیمت دلار از بازه مشخص خارج می‌شود؟
قیمت دلار از بازه مشخص خارج می‌شود؟

اکوایران: قیمت دلار هرات که در روز شنبه به کانال ۴۸ هزار تومان رفته بود در روز یکشنبه راه رفته را بازآمد.

به گزارش اکوایران،‌ اول وقت دیروز یکشنبه، دلار هرات در قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد. در طول روز بعد از بارها تلاش برای ورود به کانال ۴۹ هزار تومان بالاخره در معاملات عصر به این کانال رسید. قیمت تتر هم با افزایش ۳۰۰ تومانی تا ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت.

به‌عقیده معامله‌گران، بازار سکه در روز یکشنبه بعد از مدت‌ها به وضعیت اجاره رفت. «اجاره» وضعیتی است که در آن قیمت نقدی امروزی از قیمت فردایی بیشتر باشد. آن‌ها می‌گویند این وضعیت نشان می‌دهد در بازار برای جنس نقدی خریدار وجود دارد. این دسته از معامله‌گران،‌ تصور می‌کنند با توجه به تقاضای ارز برای اربعین، قیمت دلار می‌تواند با وجود این خریداران افزایشی شود و پس از سه هفته از بازه مشخص خارج شود. همچنین این گروه با اشاره به وضعیت شاخص بورس که در این دو روز مثبت بوده، معتقدند به‌خاطر ارتباط بورس و دلار، قیمت دلار کاهش نخواهد داشت.

در مقابل کاهشی‌های بازار معتقدند باتوجه به اخبار مثبت، قیمت دلار افزایش خاصی نخواهد داشت و بازارساز نرخ را در همین بازه حفظ خواهد کرد. این گروه تصور می‌کنند اگر قیمت دلار به گارد صعود هم برود تزریق بازارساز سد افزایش خواهد شد.

همچنین دیروز یکشنبه، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، از آمدن معاون گروسی در روزهای آینده به ایران خبرداد. معامله‌گران معتقدند صرف سفر معاون گروسی می‌تواند نوسان کوتاهی به بازار بدهد، اما آن‌چه اهمیت دارد نتیجه این دیدار است.

معامله‌گران فنی معتقدند محدوده نوسان قیمت دلار بین ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است. شکست این محدوده از هرطرف، می‌تواند نوسان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی در پی داشته باشد. عده‌ای تصور می‌کنند بازارساز کف قیمت را بسته و در روزهای اخیر به‌خاطر محدوده کوتاه نوسان، قیمت دلار می‌تواند از مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کند. در صورت چنین اتفاقی، مقاومت بعدی قیمت دلار ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد 09 مه 2024

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

09 مه 2024

تمدید روادید حضور ارزی در اسلامبول

بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.  بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت […]

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز 09 مه 2024

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

اکوایران: شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی موافقت کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.