جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 26436
  • 18 سپتامبر 2023 - 8:12
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حمایت و‌ مقاومت جدید سکه معرفی شد

حمایت و‌ مقاومت جدید سکه معرفی شد
حمایت و‌ مقاومت جدید سکه معرفی شد

دلار بعد از نعطیلات نزولی اکران شد/ یورو رسمی تا ۴۴ هزار تومان کاهش یافت/ حمایت و‌ مقاومت جدید سکه معرفی شد/ آیا دلار این هفته وارد تونل وحشت می‌شود؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند در روزهای تعطیل خبرهای منفی به بازار آمد و انتظار می‌رفت ابتدای معاملات بعد از تعطیلات هیجانی باشد و قیمت دلار هرات به سمت ۵۰ هزار تومان حرکت کند که این اتفاق نیفتاد. در روزهای تعطیل بیانیه سه کشور اروپایی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی آمد و ایران هم به گفته بازاری‌ها واکنش نسبتا تندی داشت و مجوز ۸ بازرس آلمانی و فرانسوی آژانس در ایران را لغو کرد.

البته قبل از واکنش ایران جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از لغو نکردن تحریم‌های موشکی ایران در ماه اکتبر خبر داد که برای بازار مهم است. با این خبرها قیمت دلار در معاملات یکشنبه با نگاه به تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران کاهشی شد.

تاثیر نیویورک در بازار ارز

همچنین در روز یکشنبه خبر سفر رئیسی به نیویورک هم مورد توجه معامله‌گران بود. این سفر از آنجایی برای بازار مهم است که گفته می‌شود علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران هم قرار است در نشست سازمان ملل همراه ابراهیم رئیسی باشد.

قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان شروع کرد و بین ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان داد. بازار ارز هرات در پشت خط ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد. نرخ تتر هم امروز با کاهش به کف ۵۰ هزار تومان رسید و در ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شد. در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار تقریبا ثابت بود اما قیمت یورو با کاهش ۲۶۴ تومانی به کف ۴۴ هزار تومان رسید.

پیشتازی هرات و سلیمانیه 

نکته قیمتی بازارها این بود که هرات و سلیمانیه پیشتاز بودن و کاهش را زودتر شروع کردند، دلار تهران تا ظهر یکشنبه روی ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان قفل بود و در معاملات عصر کاهش داشت.

طی یک هفته گذشته خبرگزاری‌های نزدیک به دولت یعنی ایرنا، فارس و ایسنا انواع تیترها درمورد ریزش بازار در این هفته کار کردند و آخرین مطلب در این باره در روز یکشنبه از روزنامه ایران بود با این تیتر؛ برگ‌ریزان دلار در راه است. یک روزنامه تیتر زده بود هفته وحشتناک در بازار ارز، یکی نیز تیتر زده کاهش بی‌سابقه قیمت ارز در هفته جاری.

گروهی از تحلیلگران معتقدند با به انجام رسیدن آزادسازی منابع ایران قیمت دلار ریزش بیشتری را تجربه می‌کند. اولین خبر از تبادل زندانیان در سال ۱۴۰۲، قیمت دلار هرات را تا ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آورد، بعد از آن خبر اینکه در حال آزادسازی است تا کف ۴۹ هزار کاهش داد، حالا باید دید به انجام رسیدن آن کاهش بیشتری به دلار می‌دهد یا نه.

تصور معامله‌گران این بود که قیمت دلار در معاملات دوشنبه اصلاحی باشد. البته نظر پیشکسوت‌ها این بود که تثبیت قیمت دلار خیلی مهمتر از کاهش قیمت است.

گروهی از معامله‌گران هم با اشاره به سفر پارسال رئیسی و سخنرانیش در سازمان ملل و افزایش قیمت دلار، معتقدند که قیمت‌ها بعد از سفر افزایشی می‌شود. پارسال قیمت دلار ۱۰ روز بعد از سفر رئیسی ۱۵۰۰ تومان افزایش داشت.

تحلیل‌گران فنی معتقدند قیمت ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حمایت مهم سکه است که اگر از دست برود بازار با فشار فروش، شدت کاهشش بیشتر خواهد شد. در مقابل ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مقاومت میانی و ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مقاومت ماهانه است.

نکته بازار خبر ایبنا رسانه نزدیک به بانک مرکزی بود. این رسانه یک خبر کار کرده با این تیتر؛ آغاز هفته کاهشی دلار با خبر آزادسازی منابع ارزی.

نکته خبر به آن قسمت از خبر برمی‌گردد که درمورد بازار ارز هرات صحبت کرده بود و از قیمت دلار هرات به عنوان نرخ پیش‌نگر و تاثیرگذار بر بازار تهران یاد کرده است. معامله‌گران می‌گفتند در گذشته نرخ بازار تهران و هرات نرخ‌های دروغین و تلگرامی بودند، الان که پول‌ها در حال آزاد شدن هستند و قیمت کاهش داشته، تبدیل می‌شود به نرخ پیش‌نگر.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد 10 مه 2024

سکه تمام رکورددار رشد هفتگی/ سکه گرمی بیشترین زیان را ثبت کرد

اکوایران: در رکود هفتگی بازار ارز و طلا سکه امامی رکورددار رشد هفتگی و سکه یک گرمی پرچمدار سقوط شد.

10 مه 2024

رمزارزها بازار طلا را کنترل می‌کنند؟

طلا به وضعیت اقتصاد جهان وابسته است. بسیاری از دولت ها پشتوانه پولی خود را براساس فلزات گرانبها قرار می دهند. اخیرا با رشد نرخ جهانی طلا، بازار کریپتو و بیت کوین شروع به افزایش کرد. یکی از ابزارهایی که آمریکا از آن استفاده می کند که سرمایه گذاران به طلا روی نیاورند، بازار کریپتو […]

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.