دوج کوین گوی سبقت را از دیگر میم کوین ها ربود!
دوج کوین گوی سبقت را از دیگر میم کوین ها ربود!

به گزارش اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock)، اخیراً تعداد تراکنش‌های دوج‌کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال با تم سگ مانند شیبا اینو (Shiba Inu)، فلوکی (Floki)، بون (BONE) و میم‌کوین‌هایی مانند پپه (PEPE) و میلادی میم کوین (LADYS)، بیشتر بوده است.

درصد تسلط دوج‌کوین (DOGE) در زمینه تعداد تراکنش‌ها در بین همتایان خود به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.

به گزارش اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock)، اخیراً تعداد تراکنش‌های دوج‌کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال با تم سگ مانند شیبا اینو (Shiba Inu)، فلوکی (Floki)، بون (BONE) و میم‌کوین‌هایی مانند پپه (PEPE) و میلادی میم کوین (LADYS)، بیشتر بوده است.

افزایش تعداد تراکنش‌های دوج‌کوین نشان‌دهنده سطح بالای فعالیت و پذیرش آن و گسترش کاربردهای بالقوه این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت است.

دوج‌کوین در ۲۰ ژانویه پس از معرفی حساب Xpayments در شبکه اجتماعی X، یک جهش غیرمنتظره را تجربه کرد و قیمت آن با بیش از ۱۴ درصد افزایش به ۰.۰۹۷ دلار رسید. ولی در ادامه دوج‌کوین موفق نشد دستاوردهای خود را حفظ کند.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با ۲.۱۴ درصد افزایش به ۰.۰۷۹ دلار رسیده است. در صورت تداوم صعود، قیمت دوج‌کوین باید یک بار دیگر بر مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۰.۰۸۸ دلار غلبه کند تا با ایجاد روندی صعودی به سمت ۰.۱ دلار حرکت نماید.

دوج کوین چیست؟

رمزارز دوج کوین (Dogecoin)، آلت کوینی همتا به همتا (Peer to Peer) و متن‌باز است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و با لوگوی سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) توسعه پیدا کرد. درواقع پس از رواج پیدا کردن استفاده از بیت کوین و جدی‌‌تر شدن این ارز دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده Dogecoin که به این موضوع انتقاد داشتند، تصمیم گرفتند تا رمزارزی راه‌اندازی کنند تا به اندازه بیت کوین جدی نبوده و حتی کمی هم سرگرم‌کننده باشد.

دوج کوین میم اینترنتی

توسعه‌دهندگان توکن دوج کوین (DOGE)، عقیده داشتند که دنیای رمزارزها بیش از حد جدی است و تنها به پول محدود می‌شود، پس دوج کوین را به عنوان رمزارزی برای شوخی و سرگرمی ایجاد کردند. این آلت کوین که برای سرگرمی ایجاد شده بود، حالا به رمزارزی مهم تبدیل شده که جامعه کاربری غنی و وفاداری دارد.

رمزارز دوج کوین (DOGE)، ارز دیجیتالی مبتنی بر میم سگی ژاپنی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) به نام دوج است. این رمزارز توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به عنوان ارزی برای سرگرمی توسعه داده شد و قرار بود به عنوان پول مجازی شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پاداش و انعام و پرداخت‌های نفربه‌نفر در این فضا استفاده شود.

    بیلی مارکوس، مهندس نرم‌افزاری است که قبل از کار روی دوج کوین (Dogecoin)، به عنوان یکی از مهندسان نرم‌افزار پیشرو در شرکت‌ IBM فعالیت می‌کرد. او در اواخر سال ۲۰۱۳، با ایده ساخت وب‌سایتی با الگوی رفتاری خنده‌دار، دامنه Dogecoin.com را خریداری کرد و تصمیم گرفت با هدف تمسخر بیت کوین و در کل ارزهای دیجیتال جدی، یک میم کوین راه‌اندازی کرده و این شوخی را جلوتر ببرد.

    جکسون پالمر، مدیر ارشد مدیریت پروژه تیم رشد داده‌های ابری Adobe است. او در فوریه ۲۰۰۹، در نقش تحلیلگر بازاریابی روی مدیریت محتوا و تحقیقات بازار Business Catalyst شروع به کار کرد و پس از ۷ ماه، توسط Adobe استخدام شد؛ جایی که فعالیت گسترده او در توسعه نرم‌افزار، کلید خورد.

علاوه‌بر بیلی مارکوس و جکسون پالمر، تیم توسعه‌دهنده دوج کوین از افراد دیگری به نام‌های، لنگر هانس (Langer Hans)، راس نیکول (Ross Nicoll) و پاتریک لودر (Patrick Lodder) تشکیل شده است. آن‌ها در سال‌های گذشته، تلاش کرده‌اند تا Dogecoin را به روشی برای پرداخت آنلاین در شرکت‌های مختلف تبدیل کرده، از آن در خرید خدمات اصلی اینترنتی مانند ترجمه تخصصی، خرید آنلاین خودروهایی مانند تسلا و در کل هرگونه خرید مبتنی بر اینترنت استفاده کنند و مقیاس کاربردپذیری آن را توسعه دهند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]