صرافی ژوپیتر از یونی سواپ جلو زد / جنون ایردراپ در شبکه سولانا
صرافی ژوپیتر از یونی سواپ جلو زد / جنون ایردراپ در شبکه سولانا

طبق داده‌ها، حجم معاملات این صرافی حدود ۱۰ میلیون دلار بیشتر از حجم معاملات صرافی یونی‌سواپ بود. این موضوع به افزایش حجم معاملات استیبل‌کوین‌ها و ایردراپ میم‌کوین جدید وِن (WEN) در اکوسیستم سولانا نسبت داده می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر (Jupiter) مستقر در بلاکچین سولانا، با ثبت ۴۸۰ میلیون دلار حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته، از صرافی یونی‌سواپ (Uniswap) پیشی گرفته است.

طبق داده‌ها، حجم معاملات این صرافی حدود ۱۰ میلیون دلار بیشتر از حجم معاملات صرافی یونی‌سواپ بود. این موضوع به افزایش حجم معاملات استیبل‌کوین‌ها و ایردراپ میم‌کوین جدید وِن (WEN) در اکوسیستم سولانا نسبت داده می‌شود.

در همین راستا، داده‌ها نشان می‌دهند که کمی بیش از ۵۰ میلیون دلار از کل حجم معاملات صرافی ژوپیتر از خرید و فروش میم‌کوین وِن حاصل شده است. این میم‌کوین جهت آزمایش فرایند عرضه توسط توسعه‌دهندگان ژوپیتر، پیش از انتشار توکن بومی این صرافی، JUP، که قرار است در ۳۱ ژانویه عرضه گردد، طراحی شده است.

با این حال، بخش عمده‌ای از حجم معاملات ژوپیتر در روز گذشته، مربوط به معاملات تبدیل سولانا به یو‌اس‌دی کوین و تتر بود که ۱۹۱ میلیون دلار از کل حجم را به خود اختصاص داد.

توکن‌ JUP قبل از عرضه عمومی به بازار در حال حاضر با قیمت حدود ۰.۶۱ دلار معامله می‌شود. ارزش کل تخمینی ایردراپ آتی یک میلیارد توکن JUP، با قیمت‌های فعلی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

ژوپیتر چیست؟

ژوپیتر یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) بر بستر شبکه سولانا است. صرافی Jupiter در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی توانست به یکی از محبوب‌ترین دکس‌های شبکه سولانا تبدیل شود. این صرافی نقدینگی را از دکس‌ها و بازارسازهای مختلف در کل اکوسیستم سولانا جمع‌آوری می‌کند و به همین دلیل در مقایسه با صرافی‌های دیگر، قیمت‌های دقیق‌تری در معاملات ارائه می‌دهد.

مدت‌ها پیش، ژوپیتر خبر یک ایردراپ بزرگ را به کاربران داد که در طی آن قرار است ۴۰ درصد از عرضه کل توکن‌های JUP بین کاربران فعال صرافی توزیع شود. ایردراپ ژوپیتر از ۴ مرحله تشکیل شده است: مرحله اول ایردراپ JUP در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) انجام شد. مرحله دوم احتمالا چند روز دیگر، در اواخر ژانویه ۲۰۲۴ (بهمن) انجام خواهد شد. مراحل سوم و چهارم نیز به‌ترتیب برای ماه‌های فوریه ۲۰۲۴ (اواخر بهمن) و اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است. این تاریخ‌ها دقیق نیستند و ممکن است بر اساس تصمیمات صرافی، تغییر کنند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد Jupiter

ژوپیتر قابلیت‌های خاصی دارد که آن را از سایر صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا متمایز می‌کند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ژوپیتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*    نقدینگی زیاد و حجم بالای معاملات: علی‌رغم اینکه ژوپیتر یک صرافی‌ نسبتا جدید است، به‌سرعت رشد کرد و در حال حاضر، حجم معاملات روزانه آن به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

 *   دکس اختصاصی سولانا: ژوپیتر یکی صرافی غیرمتمرکز اختصاصی برای شبکه سولانا است و با تامین نقدینگی، به رشد بازار دیفای شبکه سولانا و پروژه‌های آن کمک می‌کند.

 *   کاربرمحوری: ژوپیتر یک ایردراپ بزرگ برای توکن JUP خود برنامه‌ریزی کرده است که به کاربران وفادار و فعال این صرافی تعلق خواهد گرفت. هدف از این نوع ایردراپ‌ها، پاداش دادن به کاربران و فعال نگهداشتن جامعه کاربری پروژه است.

 

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]