هشدار / معامله این ۳ رمزارز تا اطلاع ثانوی ممنوع!
هشدار / معامله این ۳ رمزارز تا اطلاع ثانوی ممنوع!

ژوپیتر (JUP) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پرطرفدار است که اخیراً منتشر شده و سرمایه‌گذاران باید از معامله آن در هفته جاری اجتناب کنند.

در آستانه بازار صعودی سال ۲۰۲۴ که انتظار می‌رود پس از هاوینگ بیت کوین (BTC) رخ دهد، توکن‌های تازه منتشر شده و ایردراپ‌ها در حال محبوب شدن هستند.

اگرچه این توکن‌های تازه منتشر شده برای شرکت‌کنندگان در ایردراپ‌ها سودآور خواهند بود، اما سرمایه‌گذاران باید از معامله ارزهای دیجیتال نو‌ظهور خودداری نمایند.

علت این توصیه این است که دریافت‌کنندگان ایردراپ معمولاً اقدام به فروش توکن‌های خود خواهند کرد که منجر به کاهش گسترده قیمت آن خواهد شد.

شایان ذکر است، هر چه تعداد توکن‌های ایردراپ بیشتر باشد، احتمال فروش گسترده و کاهش قیمت آن بیشتر خواهد بود. در این راستا، سایت فینبولد (Finbold) سه ارز دیجیتال را که سرمایه‌گذاران به دلیل ایردراپ‌های آتی باید از معامله آنها در هفته جاری اجتناب کنند، بررسی کرده است.

توکن IOU شبکه دایمنشن

ایردراپ شبکه دایمنشن (DYM) اخیراً توجهات را به خود جلب کرده و در حال حاضر به دلیل راه‌اندازی شبکه اصلی آن در ۶ فوریه، روند روبه‌رشدی دارد. طی این ایردراپ، توکن IOU که با توکن بومی شبکه متفاوت است بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

علاوه بر خطرات معمول خرید توکن‌های ایردراپ، ریسک کمبود نقدینگی نیز سرمایه‌گذاران این توکن را تهدید می‌کند؛ زیرا دارندگان توکن IOU اقدام به تعویض این توکن با توکن بومی شبکه خواهند کرد.

این توکن با قیمت ۴.۶۹ دلار معامله می‌شود و از ۲۹ ژانویه روند نسبتاً پایداری داشته است. با این وجود پس از ایردراپ، باید از معامله آن اجتناب کرد.

ژوپیتر

ژوپیتر (JUP) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پرطرفدار است که اخیراً منتشر شده و سرمایه‌گذاران باید از معامله آن در هفته جاری اجتناب کنند.

شایان ذکر است، قیمت ژوپیتر در حال حاضر ۵۰ درصد نسبت به روز انتشار آن (۳۱ ژانویه) کاهش یافته و از ۱.۲۷ دلار به ۰.۶۳ دلار رسیده است. این کاهش قیمت به وضوح نشان‌دهنده احتمال کاهش قیمت پس از ایردراپ‌های اولیه توکن‌ پروژه‌های جدید است. با این حال، ژوپیتر تنها ۱۳.۵ درصد از کل موجودی خود را توزیع کرده و در آینده ایردراپ‌های بیشتری برگزار خواهد کرد.

زتا‌چین

زتا‌چین (ZETA)، سومین ارز دیجیتالی است که در هفته جاری باید از معامله آن اجتناب کرد. زتا در حال حاضر پس از تجربه یک روند صعودی طی ۲۴ ساعت گذشته از ۰.۸۱۷ دلار به ۱.۷۸ دلار رسیده است. ارزش بازار این توکن نیز ۴۲۰ میلیون دلار اعلام شده که برای یک پروژه جدید رقمی نسبتاً بالا محسوب می‌شود. احتمال ریزش قیمت این توکن پس از ایردراپ بیشتر از سایر توکن‌های معرفی‌شده است.

شایان ذکر است که ایردراپ‌های ذکرشده، اهداف جذابی برای هکرها هستند. به همین دلیل، افرادی که در این ایردراپ‌ها شرکت می‌کنند باید هنگام کلیک کردن روی لینک‌ها و اتصال کیف پول خود بسیار مراقب باشند.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی است که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله می‌شود. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث متمایز شدن آن با پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل پول می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند؛ دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت می‌شود. برخلاف ارزهای فیات که توسط دولت چاپ می‌شوند، ارزهای دیجیتال مالک خاصی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بماند.

ارز دیجیتال نقش پول را در فضای دیجیتال ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، رمزارزها وجود فیزیکی ندارند و فقط در فضای بلاک چین تعریف شده‌اند. ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستند و امکان پرداخت امن را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنند. اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل می‌شوند. رمزنگاری به الگوریتم‌های و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته می‌شود که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی-خصوصی و توابع هش.

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]