پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 32787
  • 11 اکتبر 2023 - 16:11
  • 139 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروهای وارداتی به این افراد نمی رسد

خودروهای وارداتی به این افراد نمی رسد
خودروهای وارداتی به این افراد نمی رسد

اکو ایران : سیاست گذار خودرویی سامانه یکپارچه فروش را با ۶ محوصل وارداتی به روز رسانی کرده است. اما همه افزاد این امکان را ندارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش محصولات وارداتی نسبت به خریداری محصولات برندهای جهانی خودروساز که پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گرفته، اقدام کنند.

به گزارش اکو ایران، متقاضیانی می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نسبت انتخاب و خریداری خودروهای عرضه شده اقدام کنند که پیش تر در مرحله اول فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز ثبت نام کرده، بعد از دپو کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومانی و شانس این را داشتند که اسم شان در لیست منتخبان قرعه کشی از سوی وزارت صمت اعلام شود.

سیاست گذار خودرویی در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به برگزاری اولین دور از فروش خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه خودرو اقدام کرد. آن طور که اطلاعات منتشر شده توسط سیاست گذار خودرویی نشان می دهد حدود ۱۲۰ هزار نفر در این طرح فروش شکرت کردند. اما در نهایت بعد از برگزاری قرعه کشی توسط وزارت صمت حول و حوش ۳۳ هزار نفر فرصت یافتند تا خودروهای وارداتی که پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار می گیرند را خریداری کنند. البته مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودروی صمت، نیز اعلام کرد حول و حوش چهار هزار نفر از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی انصراف داده اند. بنابرانی نزدیک به ۳۰ هزار نفر همچنان شانس خرید خودروهای وارداتی را از مسیر ساز و کار پیش بینی شده صمت دارند.

طی نزدیک به ۸ ماه گذشته اما خبری از بروز رسانی سامانه یکپارچه نبود و تنها اعلام شد چانگان CS35 پلاس به تعدادی از متقاضیان اعطا می شود. همین فاصله زمانی سبب شده بود که متقاضیان خرید خودروهای وارداتی این گمانه را داشته باشند که حال که ۶ محصول برندهای جهانی خودروساز عرضه شده، آنها می توانند نسبت به انتخاب و خرید این خودروها اقدام کنند. اما براساس اعلام سیاست گذار خودرویی تنها همان ۳۰ هزار نفر می توانند در سامانه یکپارچه حضور یافته و نسبت به انتخاب و خرید خودروهای موجود اقدام کنند.

سایر متقاضیان باید همچنان منتظر بمانند تا سیاست گذار راند بعدی فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز را در سامانه یکپارچه فروش یا هر مسیری که برای عرضه خودروهای وارداتی در نظر گرفته می شود، اقدام کند.

البته هنوز همان ۳۰ هزار نفر منتخب دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه هم نمی توانند نسبت به انتخاب و خرید از سامانه یکپارچه اقدام کنند و سامانه برای آنها نیز مسدود است.   

در بروز رسانی سامانه یکپارچه، سایپا با عرضه چانگان CS55، پارس‌خودرو با عرضه خودروی زوتی DL5، ماموت خودرو با عرضه فولکس‌واگن جتا VS7، کوشا خودرو با خودروی کیا سلتوس، کرمان موتور با هیوندای النترا و معین خودرو با تویوتا کرولا حضور دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.