نهنگ ریپل بازار را بهم ریخت / انتقال ۲۸ میلیون ریپل!
نهنگ ریپل بازار را بهم ریخت / انتقال ۲۸ میلیون ریپل!

جالب اینجا است که تحلیلگر مشهور بازار کریپتو که با نام XRP Whale (نهنگ ریپل) شناخته می‌شود، امروز ادعا کرد که این توکن در ۴۸ ساعت آینده به شدت اوج می‌گیرد.

ریپل که یکی از ۶ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار جهانی است، با طوفانی از گمانه‌زنی‌ها درباره حرکات نهنگ‌‌ها روبه‌رو شد. ماجرا از این قرار است که اخیراً یک نهنگ ریپل، ۲۷.۹۵ میلیون XRP به ارزش ۱۴.۷۴ میلیون دلار را به یک صرافی متمرکز (CEX) مستقر در لوکزامبرگ انتقال داده است.

این حرکت در گیرودار افت قابل توجه ریپل به زیر ۰.۵۳ دلار اتفاق افتاد. با وجود اینکه علاقه‌مندان و تحلیلگران بازار کریپتو روند صعودی را برای ریپل متصور بودند، اما انتقال دارایی نهنگ‌ها باعث شده است که بیشتر کاهش قیمت و شکل‌گیری روند نزولی برای این رمزارز در بازار منعکس شود.

جالب اینجا است که تحلیلگر مشهور بازار کریپتو که با نام XRP Whale (نهنگ ریپل) شناخته می‌شود، امروز ادعا کرد که این توکن در ۴۸ ساعت آینده به شدت اوج می‌گیرد.

این ادعا در تضاد با احساسات منفی موجود در بازار است. اگرچه قیمت توکن XRP قبل از اینکه نهنگ مذکور این مقدار هنگفت را به صرافی انتقال دهد به زیر ۰.۵۳ دلار ریزش کرده بود، اما حرکت نزولی XRP پس از فروش نهنگ نیز ادامه یافت و احساسات نزولی بیشتری را برای ریپل به بار آورد.

علاوه بر این، داده‌های مشتقات ارائه‌شده توسط Coinglass نشان‌دهنده کاهش ۲.۴۴ درصدی در سود باز XRP است که به ۶۱۷.۴۱ دلار رسیده است و منعکس‌کننده افکار نزولی است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت ریپل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۱ درصد کاهش داشته و در محدوده ۰.۵۳۱۸ دلاری معامله می‌شود.

پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر صعودی بودن ریپل، فروش امروز نهنگ بزرگ، داده‌های مربوط به بازار و افت قیمت، اطلاعات متضادی هستند که کنجکاوی و هیجانات کاربران رمزارزی را برانگیخته است.

ریپل چیست؟

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید، نه خود آن.

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

البته در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام ریپل به میان می‌آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است؛ اما لازم است بدانیم که این دو مفهوم در حقیقت با یکدیگر متفاوت هستند. اگر تاکنون کمی گیج شده‌اید، جای نگرانی نیست. بیشتر در این مورد توضیح می‌دهیم.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]