چین لینک آپگرید می شود / منتظر افزایش قیمت باشید
چین لینک آپگرید می شود / منتظر افزایش قیمت باشید

اخیراً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قربانی یک نقض امنیتی موسوم به حمله تعویض سیمکارت (SIM swap attack) شد.

تلفونیکا (Telefónica)، غول مخابراتی جهانی، یک همکاری استراتژیک را با چین لینک آغاز کرده است. هدف از این مشارکت، استفاده از توابع چین لینک است که به عنوان یک راه‌حل ارتباطی سطح بالا در دنیای وب ۳ شناخته می‌شود.

طبق گزارش‌ها، چین لینک و تلفونیکا طی این همکاری، به نیاز رو به رشد برای انتقال امن و قابل اعتماد داده در شبکه‌های غیرمتمرکز پاسخ می‌دهند.

در اصل، مشارکت تلفونیکا با چین لینک به معنای پیشرفت قابل‌‌توجهی در ادغام زیرساخت‌های مخابراتی با فناوری بلاکچین است. این ادغام نه تنها عملکرد و کارایی برنامه‌های غیرمتمرکز را افزایش می‌دهد، بلکه اقدامات امنیتی ضروری برای پذیرش گسترده وب ۳ را نیز تقویت می‌کند.

اخیراً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قربانی یک نقض امنیتی موسوم به حمله تعویض سیمکارت (SIM swap attack) شد.

این نقض زمانی رخ داد که نهادهای غیرمجاز، کنترل حساب رسمی SEC را در یک رسانه اجتماعی به دست آوردند و اطلاعات نادرستی را در مورد تأیید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین منتشر کردند.

با توجه به شیوع روزافزون حملات تعویض سیمکارت و تهدیدهای امنیتی مشابه، تقویت اقدامات امنیتی در حفاظت از یکپارچگی شبکه‌های غیرمتمرکز ضروری شده است.

از این رو، همکاری جدید چین لینک و تلفونیکا که امکان ارتباط یکپارچه بین زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری بلاکچین را فراهم می‌کند و امنیت و قابلیت اطمینان شبکه‌‌‌های غیرمتمرکز را افزایش می‌دهد، بسیار قابل‌توجه است.

انتظار می‌رود که در نتیجه این همکاری، تقاضا برای ارز دیجیتال LINK و قیمت آن هم به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد. در همین حال، نهنگ‌ها نیز به طور مداوم در حال انباشت این توکن هستند که این موضوع نیز، در رشد اخیر قیمت LINK نقش قابل‌توجهی داشته است.

چین لینک (ChainLink) چیست؟

چین لینک (ChainLink) پروژه بلاک چینی منحصربفرد و اولین در نوع خود است. این سرویس اوراکلی غیرمتمرکز، در حال حاضر روی شبکه اتریوم قرار دارد و امکان توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای سنتی را فراهم می‌کند. چین لینک در وبسایت رسمی خود، خودش را اینگونه معرفی کرده است:

شبکه چین لینک، دسترسی ورودی‌ها و خروجی‌های معتبر غیرقابل دستکاری را برای تمامی قراردادهای هوشمند پیچیده روی هر بلاک چینی فراهم می‌کند.

حالا فاکتورها و عوامل زیادی باعث منحصربفردی شبکه رمز ارز چین لینک می‌شوند. ChainLink مفهومی است که به‌طور کامل به اتصال بیشتر اسمارت کانترکت‌ها به دنیای خارج می‌پردازد. مفهوم قرارداد هوشمند برای اولین بار توسط اتریوم (Ethereum) مطرح شد؛ اما اسمارت کانتکت‌های اتریوم تنها داده‌های روی بلاک چین را مدیریت کرده و از ایجاد ارتباط با کسب‌وکارهای دنیای واقعی دور مانده‌اند. هدف چین لینک کمک به غیرمتمرکزسازی اینترنت در جهت ساخت ارتباطی بین بلاک چین و برنامه‌های دنیای واقعی است.

کاربران قراردادهای هوشمند، توانایی بهره‌برداری از اوراکل‌های داخل شبکه را دارند تا داده‌های حاصل از ای‌پی‌آی‌ها (API‌)، استخرهای داده و دیگر منابع خارج از زنجیره را دریافت کنند. این اسمارت کانترکت‌ها را می‌توان در داخل بلاک چین یکپارچه‌سازی کرد. در اصل، آن‌ها از طریق API‌ها، داده‌های مربوط به برنامه‌های خارجی را گرفته و وارد شبکه بلاک چین می‌کنند. چین لینک می‌تواند اپلیکیشن‌های مختلف نظیر پی پال (PayPal) را به بلاک چین اتریوم متصل کند. همچنین توانایی کمک به کاربران برای ارسال پرداخت‌های خود از قرارداهای هوشمند به حساب بانکی به صورت مستقیم را دارد.

پروژه چین لینک توسط برنامه‌نویسی ۳۳ ساله به نام Sergey Nazarov راه‌اندازی شده؛ اما بنیان‌گذار آن Steve Ellis است. او فردی است که سرپرستی تیم توسعه‌دهنده‌ای را در کالیفرنیا بر عهده دارد.

Nazarov در دانشگاه نیویورک در رشته مدیریت تحصیل کرده است. در سال ۲۰۰۹ ، او بازار همتا‌به‌همتا ExistLocal را تاسیس کرد. پس از آن، او به مدت سه سال به عنوان یک شریک در QED Capital سرمایه‌گذاری و سرویس غیرمتمرکز CryptoMail را تاسیس کرد.

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]