پیش بینی قیمت دوج کوین / کف دوقلو به داد DOGE می رسد؟
پیش بینی قیمت دوج کوین / کف دوقلو به داد DOGE می رسد؟

در حال حاضر، دوج کوین در حال حرکت در یک روند خنثی بین سطوح حمایتی و مقاومتی ۰.۰۷ و ۰.۰۹ دلاری است. با توجه به حمایت جدید شکل گرفته در محدوده ۰.۰۷ دلار، می‌توان الگوی بازگشتی صعودی کف دوقلو را برای این رمزارز متصور شد.

با ضعیف شدن حرکت صعودی بیت کوین در محدوده ۵۲۰۰۰ دلار، اکثر ارزهای دیجیتال از جمله دوج کوین وارد روند اصلاحی شده‌اند. از آخرین مقاومت دوج کوین در سطح ۰.۰۸۸ دلار، این رمزارز ۷ درصد کاهش قیمت داشت و به ۰.۸۱۹ دلار رسید. این کاهش قیمتی با کاهش حجم معاملات همراه بود و این مساله نشان می‌دهد که معامله‌گران در بازار کمتر به موقعیت‌های فروش علاقه دارند.

در حال حاضر، دوج کوین در حال حرکت در یک روند خنثی بین سطوح حمایتی و مقاومتی ۰.۰۷ و ۰.۰۹ دلاری است. با توجه به حمایت جدید شکل گرفته در محدوده ۰.۰۷ دلار، می‌توان الگوی بازگشتی صعودی کف دوقلو را برای این رمزارز متصور شد.

تحلیل قیمت دوج کوین: آیا الگوی کف دوقلو قیمت را به ۰٫۱ دلار خواهد رساند؟از طرفی، دوج کوین در میان بهبود وضعیت بازار، طی دو هفته اخیر ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت و به ۰.۰۸۵۲ دلار رسید. این حرکت و الگوی صعودی حاکی از افزایش قریب‌الوقوع ۶.۲ درصدی و رسیدن قیمت به آستانه مقاومت ۰.۰۹ دلاری است. چنانچه قیمت با موفقیت از این نقطه بحرانی عبور کند، پیش‌بینی می‌شود که ۱۶ درصد دیگر نیز افزایش داشته و به هدف ۰.۱۰۵ دلار برسد.

البته در مسیر حرکت دوج کوین به سمت هدف ۰.۱۰۵ دلاری، یک مقاومت از الگوی مثلث متقارن وجود دارد. این الگو برای حدود دو سال فعال بوده و برای پیشروی قیمت، عبور از خط روند مقاومتی آن ضروری است. پس از آن، هدف جدید ۰.۱۸ دلار نیز قابل دسترس خواهد شد.

دوج کوین چیست؟

در سال ۲۰۱۳ بازار ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت بود. در آن زمان بازار جایی برای پذیرش یک شوخی نداشت، همه چیز خیلی جدی و طبق اصول اولیه بازارهای مالی جلو می‌رفت. وقتی این توکن متولد شد، ورق برگشت. این ارز باهدف به چالش کشیدن رمزارز بیت‌کوین به وجود آمد و به‌مرور زمان توانست جایگاه مستحکمی در بازار رمزارزها کسب کند.رمزارز دوج کوین در آن زمان چیزی بود که با طنز و پچ‌پچ رسانه‌های اجتماعی تعریف می‌شد. سازندگان آن عقیده داشتند که یک پروژه ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد اقتصادی سرگرم‌کننده هم باشد. این سکه به‌عنوان یک هارد فورک از بلاک چین لایت کوین در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. دوج از آن زمان، یک جامعه اختصاصی ایجاد کرده است که قیمت و پیشرفت پروژه را هدایت می‌کند. در واقع dogecoin  نشان داده است که جوامع به‌جای سرمایه‌گذار سنتی، چقدر برای صنعت ارزهای دیجیتال مهم هستند.

آن‌ها از یک میم اینترنتی (ایده‌ها و طرح‌های مشهور در دنیای وب)، برای لوگوی خود استفاده کردند. همچنین نماد آن را هم الهام گرفته از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو (با فونت متن کلاسیک Comic Sans) معرفی کردند. نام پروژه نیز از یک برنامه طنز اینترنتی گرفته شده است؛ یکی از شخصیت‌های این برنامه عبارت Dwag که به معنی دوست صمیمی است را با لحن خاصی Doge تلفظ می‌کند. توسعه‌دهندگان این پروژه از این عبارت برای نام کوین و شبکه خود استفاده کردند.

توضیح دیگری درباره نام این رمزارز هم وجود دارد که می‌گوید سازندگان کلمه دوج را از یک اشتباه تلفظی به نام سگ دوج کوین (dog) در انگلیسی گرفتند.

قبل از آنکه به این سوال پاسخ دهیم که ارز دوج کوین چیست بهتر است با خالق آن آشنا شوید. جکسون پالمر (Jackson Palmer)  یکی از تحلیل‌گران اطلاعات شرکت بزرگ ادوبی (Adobe) دو پوشه باز در رایانه‌اش داشت که یکی CoinMarketCap و دیگری متعلق به یک مقاله خبری درباره دوج، بهترین میم سال ۲۰۱۳ بود. هنگام جابه‌جایی بین تب‌ها، پالمر این ایده را داشت که این دو عنصر را در کنار هم قرار دهد و به‌سرعت درباره یک ارز دیجیتال داغ جدید به نام Dogecoin توییت کرد و دامنه وب‌سایتی با این اسم را خرید. مدت کوتاهی بعد از آن بیلی مارکس (Billy markus)، توسعه‌دهنده IBM از طریق توییتر با پالمر تماس گرفت و از او پرسید که آیا دوست دارد یک ارز دیجیتال واقعی ایجاد کند یا خیر؟ این تماس و در نهایت این همکاری باعث پیدایش ارز دیجیتال دوج کوین شد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]