جمع‌آوری ۱۱۰۰ متر لوله‌کشی غیرمجاز در فشافویه
جمع‌آوری ۱۱۰۰ متر لوله‌کشی غیرمجاز در فشافویه

مدیر آب و فاضلاب بخش حسن‌آباد فشافویه با اشاره به جمع‌آوری ۱۱۰۰ متر لوله‌کشی غیرمجاز در فشافویه گفت: با جلوگیری از لوله‌گذاری‌های غیرمجاز، بالغ بر ۱۴ لیتر بر ثانیه به حجم دبی آب شرب روستاها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، عباس زنگویی مدیر آب و فاضلاب بخش حسن‌آباد فشافویه درباره جلوگیری از نصب انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد: ۲ رشته لوله غیرمجاز به طول ۱۱۰۰ متر در بخش فشافویه جمع‌آوری‌ شده است.

وی گفت: عده‌ای سودجو از خط انتقال آب شرب روستایی، ۲ رشته لوله غیرمجاز به قطر ۶۳ میلی‌متر در ۲ متراژ ۷۵۰ و ۳۵۰ متر به سمت باغ‌های خود لوله‌کشی کرده و با این دو رشته غیرمجاز ۱۵ باغچه به‌صورت غیرمجاز از آب شرب استفاده می‌کردند.

مدیر آب و فاضلاب بخش حسن‌آباد فشافویه با اشاره به مراجعه نکردن سودجویان به جهاد کشاورزی و سازمان آب به منظور اخذ مجوز چاه‌های زراعی، عنوان کرد: این افراد برای سود بیشتر اراضی کشاورزی را به باغ و باغچه تغییر کاربری داده و با قیمت بالاتری به مردم می‌فروشند.

زنگویی درباره تأثیر قطع این دو رشته غیرمجاز در آبرسانی به روستاها، تصریح کرد: با جلوگیری از لوله‌گذاری‌های غیرمجاز بالغ بر ۱۴ لیتر بر ثانیه به حجم دبی آب شرب روستاها اضافه شده که در تأمین و فشار آب شرب اهالی روستا تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی درباره جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرمجاز از منابع آبی، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در آینده یک گروه مجهز برای جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز را تشکیل می‌دهیم تا علاوه بر شناسایی، شاهد قطع بیشتر شبکه‌های غیرمجاز باشیم.

مدیر آب و فاضلاب بخش فشافویه با اشاره به تأمین آب شرب روستاهای حسن‌آباد از چندین حلقه چاه، مطرح کرد: برخی از این افراد در باغات خود استخر داشته و حتی برخی پرورش ماهی انجام می‌دهند و از محل آب شربی که برای مردم روستا در نظر گرفته شده بود استفاده می‌کردند.

زنگویی به تأمین آب شرب روستائیان از چاه‌های مخصوص با عمق بیشتر از چاه‌های کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزان برای تأمین آب مورد نیاز خود به سازمان آب مراجعه کرده و پس از طی فرایندهای قانونی می‌توانند از حلقه‌های آب کشاورزی استفاده کنند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]