امارات: از دیپلماسی برای رسیدگی به مسائل هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم
امارات: از دیپلماسی برای رسیدگی به مسائل هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم

نماینده امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ابوظبی برای حل مسئله هسته‌ای ایران، از رویکرد گفتگو محور حمایت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمد الکعبی، نماینده دائم امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد کشورش به دیپلماسی و رویکرد گفتگو محور با ایران برای رسیدگی به مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای کشورمان ادامه می‌دهد.

به گزارش نشنال نیوز، نماینده امارات که در نشست منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در وین صحبت می‌کرد، گفت: «ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا ۲۰ و ۶۰ درصد ادامه داده که بسیار بالاتر از سقف ۳.۶۷ درصدی است که در برجام بر آن توافق شده بود». او مدعی شد چنین فعالیت‌هایی برای امارات «منبع نگرانی» است.

وی ضمن مطرح کردن ادعا‌هایی در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان گفت ایران باید با بازرسان آژانس انرژی اتمی همکاری کرده و به نگرانی‌های آژانس رسیدگی کند تا اعتماد بیشتری نسبت به اهداف صلح‌آمیز و ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای خود ایجاد کند.

گفتنی است ادعاهای امارات در حالی صورت می‌گیرد که پس از انعقاد برجام، طرف آمریکایی به صورت یکجانبه از توافق خارج شد و تعهدات خود را نادیده گرفت.

افزون بر این همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی همواره ادامه داشته است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان می‌گوید همکاری ایران با آژانس در «مسیر درستی» قرار دارد. او اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد میان ایران و آژانس اتفاق خوبی به وقوع پیوسته و جوزپ بورل نیز از گزارشات اخیر آژانس درباره ایران ابراز رضایت کرده است.

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا نیز به تازگی گفته است دیپلماسی هنوز بهترین گزینه در قبال ایران است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]