اثر متقابل تتر و دلار تهران/ کانال حساس دلار کجاست؟
اثر متقابل تتر و دلار تهران/ کانال حساس دلار کجاست؟

بر اساس برابر بودن قیمت تتر و دلار تهران معامله‌گران می‌گفتند یا قیمت دلار باید کاهش یابد یا اینکه قیمت تتر از این نواحی افزایشی شود. از منظر گروهی از معامله‌گران قیمت دلار هرات در کانال ۵۴ هزار تومان برای بازارساز مهم است و در صورت ورود به آن بازارساز دست به تزریق سنگین خواهد زد.

دلار هرات در روز یکشنبه بارها بین ۵۳ هزار تا ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان داد. بازار ارز با گپ مثبت در هرات ۵۳ هزار و ۵۵۰ تومان شروع به کار کرد و با خبر حذف شدن نام ایران از بند هفت اف‌ای‌تی‌اف وارد فاز نزولی شد. تعدادی از کانال‌های تلگرامی این خبر را با تیتر حذف شدن ایران از لیست سیاه FATF منتشر کردند که به موجب آن قیمت دلار هرات با کاهش تا ۵۳ هزار تومان پایین آمد. دلار هرات در پشت خط یکشنبه در قیمت ۵۳ هزار و ۱۸۰ تومان به کار خود پایان داد. دلار تهران نیز در روز شنبه حوالی مرز کانال ۵۴ هزار تومان در نوسان بود.

درهم امارات در روز یکشنبه در قیمت ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان شروع به کار کرد و با خبر حذف شدن ایران از بند هفت FATF با کاهش تا ۱۴ هزار و ۸۲۰ تومان پایین آمد اما در ادامه با افزایش در نرخ بازگشایی بسته شد. با این قیمت درهم، دلار برآورد شده از این نرخ ۵۴ هزار و ۴۴۹ هزار تومان است که با دلار هرات شکاف بیش از هزار تومانی داد.

قیمت تتر هم بین ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داد که نزدیک به قیمت دلار تهران بود. بر اساس یر به یر بودن قیمت تتر و دلار تهران معامله‌گران می‌گفتند یا دلار باید کاهش دهد یا اینکه قیمت تتر از این نواحی افزایشی شود.

به عقیده تحلیلگران فنی مقاومت پیش روی قیمت دلار هرات ۵۳ هزار و ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان است که در صورت شکست توانایی رشد تا کانال ۵۴ هزار تومان را دارد. از منظر گروهی از معامله‌گران قیمت دلار هرات در کانال ۵۴ هزار تومان برای بازارساز مهم است و در صورت ورود به آن بازارساز دست به تزریق سنگین خواهد زد. اما اگر قیمت دلار امروز زیر مرز ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان دهد امکان کاهش تا ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]