چگونه با فروش ایردراپ ارز دیجیتال سود کنیم؟
چگونه با فروش ایردراپ ارز دیجیتال سود کنیم؟

از جمله توکن‌های دیگری که در دو هفته اول به اوج خود رسیدند می‌توان به شبکه مانتا (MANTA)، انکر پروتکل (ANC) و هیروز آف ماویا (MAVIA) اشاره کرد.

داده‌های اخیر پلتفرم اطلاعات کوین‌گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که نگه داشتن یک توکن دریافت‌شده در ایردراپ برای بیش از ۱۴ روز، تقریباً نیمی از مواقع، منجر به از دست رفتن فرصت فروش در سقف قیمت شده است.

طبق گزارش اخیر کوین‌گکو، در چهار سال گذشته، تقریباً نیمی (۴۶ درصد) از ۵۰ ارز دیجیتال توزیع‌شده در ایردراپ‌های‌ برتر، از جمله توکن‌های برجسته‌ای مانند سرویس نام اتریوم (ENS)، بلور (Blur) و لوکس‌رر (LooksRare)، طی دو هفته به اوج قیمت‌ خود رسیده‌اند.

از جمله توکن‌های دیگری که در دو هفته اول به اوج خود رسیدند می‌توان به شبکه مانتا (MANTA)، انکر پروتکل (ANC) و هیروز آف ماویا (MAVIA) اشاره کرد.

تنها یک توکن ایردراپ شده از ۵۰ مورد برتر در چهار سال گذشته بیش از یک سال طول کشیده است تا به اوج قیمت خود برسد. اپتیمیسم (OP) طی یک سال و هفت ماه به سقف قیمت خود رسید در حالی که این مدت برای توکن سوئیت (SWEAT) دو روز و برای توکن ون (WEN) فقط ۳ روز بود.

فروش قابل توجه توکن‌های ایردراپ طی مدت کوتاهی پس از فهرست شدن، می‌تواند منجر به کاهش شدید قیمت و جذابیت آنها شود.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ به معنی ارسال رمزارزهای رایگان از طرف پدیدآورندگان آن رمزارز یا وب‌سایت مربوطه به برخی کاربران است. بیشتر مواقع شرکت‌های تازه تاسیس بر پایه بلاک چین، از این روش برای تبلیغ و افزایش کاربران خود استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه‌دهندگان کیف پول نیز برای جذب کاربران جدید یا حفظ مشتریان قبلی خود، ایردراپ انجام می‌دهند.

برای اطلاع از اخبار مربوط به ایردراپ هر پروژه، می‌توان به وب‌سایت توسعه‌دهندگان رمزارز آن یا صفحات مجازی مراجعه کرد. این توکن‌های رایگان به دو صورت توزیع می‌شوند:

    نوع اول که بدون اعلان رسمی است، توسعه دهندگان رمز‌ارز به کاربرانشان توکن رایگان اهدا می‌کنند؛ بنابراین امکان اطلاع از زمان و مقدار آن فراهم نیست.

    نوع دوم هم، معمولاً در شرکت‌های نوظهور، برای جذب مخاطب و با اطلاع قبلی، اتفاق می‌افتد و در آن توکن‌های رایگان بین افراد توزیع می‌شود.

انواع مختلف ایردراپ‌

همان‌طور که گفتیم ایردراپ، روشی برای توزیع رایگان توکن‌های ارز دیجیتال به کاربران است. این روش معمولاً برای جلب توجه به پروژه‌های جدید و افزایش آگاهی و مشارکت کاربران در آن‌ها استفاده شده و به شکل‌های مختلفی انجام شوند. برخی از انواع رایج ایردراپ عبارت‌اند از:

استاندارد یا Standard Airdrop

کاربران برای دریافت توکن نیاز به انجام کار خاصی ندارند؛ هدف: تشکر از کاربران فعال یا حامیان پروژه انجام می‌شود.

بونتی یا Bounty Airdrop

کاربران برای دریافت توکن باید فعالیت‌های ساده‌ای را انجام دهند؛ این فعالیت‌ها ممکن است شامل عضویت در کانال یا گروه تلگرام، ریتوئیت کردن پست‌های توییتر، نظر دادن در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی و … باشند. هدف:‌ تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای پروژه است.

انحصاری یا Exclusive Airdrop

کاربران برای دریافت توکن باید شرایط خاصی داشته باشند؛ برای مثال مقدار مشخصی از رمزارزی دیگر را در کیف پول خود نگه دارند یا در صرافی خاصی ثبت‌نام کرده باشند. هدف: جذب کاربر است.

هاردفورک یا Hardfork Airdrop

کاربران باید رمزارزی خاص را در کیف پول خود داشته باشند تا بتوانند توکن‌های پروژه‌ای جدید را به عنوان فورک آن رمزارز، دریافت کنند. برای مثال وقتی بلاک چین بیت‌کوین، هاردفورک شد و بلاک چین بیت کوین کش به وجود آمد، به تمام کسانی که بیت‌کوین دشتند، مقادیر مساوی بیت‌کوین کش نیز داده شد. هدف: حمایت و تأثیرگذاری روی شبکه قبلی است.

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]