اتفاق غیرمنتظره در بازار ارزهای دیجیتال / ۴۰۰ میلیون ریپل به بازار وارد شد
اتفاق غیرمنتظره در بازار ارزهای دیجیتال / ۴۰۰ میلیون ریپل به بازار وارد شد

به طور معمول، ریپل حدود ۱ میلیارد توکن XRP را در اولین روز هر ماه از کیف پول خود منتشر می‌کند.این آزادسازی ماهانه توکن توسط ریپل، شفافیت را در زنجیره تامین XRP تضمین می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا تعداد توکن‌های ریپل در هر بازه زمانی، قابل پیش‌بینی باشد.

در ۲۴ ساعت گذشته، یک تراکنش عظیم ریپل انجام شده‌ که توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. پلتفرم اطلاعاتی ویل‌ آلرت (Whale Alert) از انتشار تقریباً ۴۰۰ میلیون توکن XRP به ارزش حدود ۲۱۷ میلیون دلار، توسط شرکت ریپل خبر داد.

این تراکنش بزرگ به دلیل زمان‌بندی غیرمعمول و یادداشت مرموز همراه با آن، موجب تعجب کاربران شده است. بسیاری از اعضای جامعه XRP از این رویداد غیرمنتظره آزادسازی توکن گیج شده‌اند و به انحراف آن از برنامه معمول ریپل اشاره کرده‌اند.

به طور معمول، ریپل حدود ۱ میلیارد توکن XRP را در اولین روز هر ماه از کیف پول خود منتشر می‌کند.این آزادسازی ماهانه توکن توسط ریپل، شفافیت را در زنجیره تامین XRP تضمین می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا تعداد توکن‌های ریپل در هر بازه زمانی، قابل پیش‌بینی باشد.

با اجرای این استراتژی، ریپل به دنبال کاهش خطرات دستکاری بازار و حفظ ثبات در ارزش‌گذاری XRP است. بر اساس داده‌های بازار، این تراکنش اخیر تاثیر کمی بر قیمت XRP داشته است.

قیمت این ارز دیجیتال با ۰.۰۳ درصد کاهش طی روز گذشته به ۰.۵۴۴۳ دلار رسیده است. ارزش بازار آن نیز در حال حاضر ۲۹.۷ میلیارد دلار گزارش شده است.

ریپل چیست؟

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید، نه خود آن.

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

البته در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام ریپل به میان می‌آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است؛ اما لازم است بدانیم که این دو مفهوم در حقیقت با یکدیگر متفاوت هستند. اگر تاکنون کمی گیج شده‌اید، جای نگرانی نیست.

ریپل می‌خواهد یک شبکه پرداخت و ارتباطی امن و غیرمتمرکز را برای مؤسسات مالی سراسر جهان فراهم کند. می‌توان گفت که هدف ریپل کاملاً در تضاد با بیت کوین است.

در حالی که بیت کوین با هدف تراکنش‌های همتابه‌همتا و حذف واسطه‌‌ها و بانک‌ها روی کار آمده است، رپیل عقیده دارد که بانک‌ها به‌خودی‌خود بد نیستند و فقط نحوه انجام کار آن‌هاست که باعث ایجاد مشکلات پرداختی و انتقال پول می‌شود.

ریپل قصد دارد تا با عرضه محصولات بانکی غیرمتمرکز، مشکل تبادلات بین‌المللی پول در جهان را برای همیشه حل کند. سالانه بیش از ۱۵۵ تریلیون دلار پول به‌صورت برون‌مرزی در سراسر جهان جا‌به‌جا می‌شود.

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]